اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

شهردار: اوضاع مشهد نگران‌کننده است/ شهر باید قرنطینه شود

شهردار مشهد با انتشار دو مطلب در صفحات مجازی خود، ضمن ابراز نگرانی شدید از اوضاع کرونا در مشهد، از مکاتبه مجدد با مسوولین مربوطه برای قرنطینه این شهر و قرنطینه خانگی خبر داد و هفته پیش رو را هفته‌ای سرنوشت‌ساز برای مشهد توصیف کرد.

شهردار: اوضاع مشهد نگران‌کننده است/ شهر باید قرنطینه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدرضا کلایی، صبح امروز با انتشار توئیتی، از مکاتبه مجدد خود برای قرنطینه مشهد و قرنطینه خانگی خبر داد.

شهردار مشهد در این توییت نوشت: طی مکاتبه‌ای با مراجع ذی‌صلاح و تصمیم‌گیر، مجددا درخواست قرنطینه مشهد از طریق محدودیت در مبادی ورودی و قرنطینه خانگی از طریق محدودیت فعالیت‌های غیرضروری در شهر را اعلام کردم.

وی در ادامه نوشت: در مشهد همه افراد و ارکان برای حفظ جان شهروندان و قطع زنجیره انتقال کرونا هم‌نظر و همراه هستند.

کلایی همچنین با انتشار یادداشتی در صفحه اینستاگرام خود، اظهار کرد: از روز اول معتقد بودم برای مقابله با کرونا مردم باید جدی باشند، دولت تصمیم صحیح بگیرد و ما هم به عنوان مدیریت شهری هر کاری از دستمان ساخته باشد را انجام بدهیم.

شهردار مشهد در ادامه این یادداشت ضمن ابراز نگرانی از اوضاع کرونا در مشهد، ادامه داد: متاسفانه روز جمعه اوضاع در مشهد حادتر و نگران کننده شد و متاسفانه خیلی از آن چیزهای بدی که پیش بینی کرده بودیم دارد اتفاق می‌افتد، هنوز معتقدم همین سه گروه(دولت، مدیریت شهری مشهد و شهروندان) با تقسیم وظیفه می‌توانیم از بحران خارج شویم.

وی خاطر نشان کرد: در قسمت مدیریت شهری، لایحه‌ای را به شورا فرستادم و درخواست کردم تا اطلاع ثانوی، بسیاری از اقداماتمان متوقف شود تا سریعتر به سمت خودقرنطینگی خانگی برویم.

کلایی یادآور شد: یکی از انتقاداتی که در هفته گذشته با آن مواجه بودیم، فعالیت کارگران خدوم فضای سبز، عمران و رنگ آمیزی در شهر بود، واقعیتش وقتی کارگر روزمزدی به مزد روزش محتاج است و خط بازیافت یا تفکیک پسماند را برای جلوگیری از شیوع تعطیل می‌کنیم باید یک کار کم‌خطرتر مثل رنگ آمیزی جدول به او بدهیم و نمی‌توانیم رهایش کنیم.

شهردار مشهد افزود: با این ضرورت ما در پروژه‌های عمرانی و استقبال از بهار آنها را به کار گرفتیم و تلاش کردیم تا با رعایت نکات بهداشتی، هم از آنها حمایت کرده باشیم و هم فضای شهر را برای روحیه دادن به شهروندان آماده کنیم. اما الان اوضاع نگران کننده تر از این حرف‌ها است.

وی در بخش دیگری از این یادداشت، نوشت: اگر شورای شهر مشهد موافقت کند تا پرداختی حمایتی به آنها ( به ویژه کارگران روزمزد) داشته باشیم، تمام این فعالیت‌ها را از یکشنبه تعطیل می‌کنیم تا نگرانی همشهریان کمتر و مدت بیکاری آنها هم جبران شود، در این صورت می‌شود تمهیداتی برای دورکاری همکارانمان در مناطق، ستاد و سازمان‌ها درنظر گرفت که نگرانی‌های آنها هم کمتر شود.

کلایی نوشت: بخشودگی عوارض کسب و پیشه در سه ماهه اول٩٩، تخفیف ۵۰ درصدی اجاره واحدهای تحت تملک شهرداری در مدت مذکور، همراهی برای کاهش زیان شرکت‌های تبلیغاتی(که از رکود شدید بیلبوردها متضرر شده اند)، اعطای مهلت درپرداخت بدهی‌های تقسیط شده مردم به شهرداری، معافیت تاکسی‌ها از پرداخت آبونمان برای چهارماه از مهم‌ترین مفاد لایحه حمایتی است که امیدوارم شورا تصویب کند.

شهردار مشهد ادامه داد: از طرف دیگر یادمان باشد این مفاد هم اگر تصویب بشوند و ما خودمان رعایت نکنیم، زنجیره انتقال ویروس ادامه دار بوده و در حال حاضر چاره فقط خود قرنطینگی هست که باید رعایت کنیم تا بتوانیم به سیر صعودی ابتلا در شهر پایان بدهیم.

وی اذعان کرد: متأسفانه باید بگویم اصلا متناسب با خطری که همه ما را تهدید می‌کند مسئوولیت‌پذیر نبودیم! باور دارم هفته پیش رو، سرنوشت سازترین هفته برای مشهد و مردمش هست.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول