اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

پایگاه التاجی در عراق دوباره هدف حمله قرار گرفت/ احضار سفرای آمریکا و انگلیس

منابع عراقی از حمله مجدد به پایگاه نظامی التاجی خبر دادند. این دومین حمله طی یک هفته گذشته به این پایگاه است که میزبان شماری از نظامیان آمریکایی است.

پایگاه التاجی در عراق دوباره هدف حمله قرار گرفت/ احضار سفرای آمریکا و انگلیس

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع رسانه‌ای در عراق، امروز شنبه از حمله مجدد به پایگاه نظامی التاجی در این کشور خبر دادند.

شهرستان التاجی که پایگاه نظامی التاجی در آن قرار دارد، در شمال بغداد، پایتخت عراق واقع شده است. پایگاه نظامی در فاصله ۸۵ کیلومتری شمال بغداد است که شامل یک فرودگاه و یک پایگاه بزرگ است که در زمان رژیم صدام، وابسته به گارد ریاست جمهوری بود. 

وبگاه خبری موازین نیوز عراق با اعلام این خبر نوشت، این پایگاه میزبان نیروهای ائتلاف بین‌المللی (ضد داعش به رهبری آمریکا) است. وبگاه خبری شفق نیوز عراق، این حمله را «شدید» توصیف کرد.

شبکه المیادین گزارش کرد، پایگاه التاجی با ۲۴ موشک هدف حمله قرار گرفته است.  خبرگزاری فرانسه به نقل از یک منبع امنیتی عراقی از اصابت دو موشک کاتیوشا  خبر داد. شبکه الجزیره به نقل از منابع امنیتی عراقی از اصابت ۱۰ موشک کاتیوشا به پایگاه التاجی خبر داد. 

هشام الهاشمی از کارشناسان عراقی در توییتر خود اعلام کرد که دست‌کم پانزده موشک به پایگاه اصابت کرده و ستونی از دود و آتش از تأسیسات نظامی به آسمان رفته است.

خبرگزاری آناتولی به نقل از یک افسر ارتش عراق با درجه سروانی نوشت: «افرادی ناشناس اقدام به موشک‌باران پایگاه تاجی کردند. در این پایگاه نیروهای خارجی عضو ائتلاف بین‌المللی هستند. موشک‌ها داخل پایگاه اصابت کرده است». 

همچنین شبکه خبری العهد عراق نیز اعلام کرد که نیروهای امنیتی عراق، ۲۳ موشک کاتیوشای آماده شلیک به سوی پایگاه التاجی کشف کرده‌اند. برخی منابع گفته‌اند این موشک‌ها در منطقه «ام العظام» بوده است. 

خبرگزاری «بغداد الیوم» به نقل از فرماندهی «عملیات مشترک» اعلام کرد طبق گزارش‌های اولیه، دو نیروی مرتبط با «فرماندهی پدافند هوایی» در این حمله،‌ مجروح شده‌اند.

پایگاه التاجی چهارشنبه گذشته هدف اصابت حداقل ده موشک (کاتیوشا) قرار گرفت. یک مقام ارشد دولت آمریکا بامداد پنجشنبه اصابت چند راکت به این پایگاه را که در آن نیروهای آمریکایی و سایر نیروهای ائتلاف موسوم به ضدداعش حضور دارند تایید کرد.

پنتاگون گفته بود که در حمله چهارشنبه‌شب به پایگاه نظامی التاجی، یک نظامی تروریست آمریکایی، یک پیمانکار آمریکایی و یک نظامی انگلیسی کشته و دوازده نفر مجروح شدند.

هر چند دو عضو الحشد الشعبی عراق هر گونه ارتباط الحشد با این حمله را رد کرده بودند،‌ جنگنده‌های آمریکایی بامداد روز جمعه به این بهانه، به چندین پایگاه نیروهای الحشدالشعبی عراق حمله و این پایگاه‌ها با بمباران کردند که بر اثر آن شماری شهید و شماری مجروح شده‌اند.

جنگنده‌های آمریکایی یک روز بعد، بامداد روز جمعه (۲۳ اسفند) فرودگاه غیرنظامی در حال احداث در کربلا و چندین مقر الحشد الشعبی در این استان و صلاح الدین و الانبار را بمباران کردند.

در پی این اقدام آمریکا، سخنگوی وزارت خارجه عراق خبر داد که وزارت خارجه این کشور، سفرای آمریکا و انگلیس در بغداد را احضار کرده است (جزئیات بیشتر).

 

انتهای پیام/ص 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول