اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

دهمرده: مجلس یازدهم درباره شفافیت حداکثری اتفاقی تاریخی رقم بزند

منتخب زابل در مجلس یازدهم گفت: چون اکثریت مجلس آتی نمایندگان ارزشی هستند باید تلاش کنیم اتفاق تاریخی در حوزه شفافیت حداکثری در جامعه شکل بگیرد و بکوشیم در ابعاد مختلف شفافیت را اجرایی کنیم.

دهمرده: مجلس یازدهم درباره شفافیت حداکثری اتفاقی تاریخی رقم بزند

حبیب‌الله دهمرده منتخب مردم زابل در مجلس یازدهم در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره مهمترین اولویت‌های مجلس آتی هم خاطرنشان کرد: معیشت مردم و گرانی و تورم بخشی از دغدغه آنان است و مجلس یازدهم باید در این باره اقدامات عملی انجام دهد و بکوشد حمایت از اقشار ضعیف جامعه را انجام داده و کمی از شرایط سخت زندگی مردم را سهل کنیم.

منتخب مردم زابل در مجلس یازدهم اظهار داشت: مجلس آتی باید بکوشد بخشی از مسائل خارجی کشور را هم حل و فصل کند و بکوشد ظرفیت‌های درونی و اقتصادی کشور را بالفعل کند.

** مجلس یازدهم درباره شفافیت اتفاق تاریخ رقم خواهد زد

دهمرده با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری درباره رفع بیکاری و لزوم اشتغال جوانان بارها موضوعاتی را فرموده‌اند که باید بکوشیم وکلای ملت در مجلس یازدهم در این زمینه گام‌های عملیاتی بردارند. 

وی درباره موضوع شفافیت در مجلس یازدهم گفت: چون اکثریت مجلس آتی نمایندگان ارزشی هستند باید تلاش کنیم اتفاق تاریخی در حوزه شفافیت حداکثری در جامعه شکل بگیرد و بکوشیم در ابعاد مختلف شفافیت را اجرایی کنیم.

منتخب مردم زابل در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: متاسفانه خام فروشی آفت بزرگی برای اقتصاد کشورمان محسوب شده و باید برای برون رفت از این معضل گام‌های مهمی را برداریم که مجلس یازدهم می‌تواند در این باره پیشقدم باشد.این در حالی است که ما در حوزه نفت وگاز معدن خام فروشی داشته‌ایم و نتوانسته‌ایم با توسعه صنایع بالادستی و پایین دستی ارزش افزوده زیادی را در این حوزه برای کشور به دست آوریم.

** در اقتصاد ناموفق بوده‌ایم

دهمرده گفت: تلاش بر عدم خام فروشی در مجلس یازدهم می‌تواند بخشی از اولویت‌های مجلس یازدهم باشد.ضمن اینکه با توسعه حوزه علم و فناوری در کشور می‌توانیم درآمدهای خوبی را نصیب کشورمان کنیم. 

وی تصریح کرد: باید بکوشیم وابستگی‌مان را به خارج کشور کمتر و کمتر کنیم چرا که علم و دانش و تعهد و تخصص جوانان‌مان می‌تواند نیازهای کشورمان را رفع کند. چرا که در صورت خودکفایی تحریم‌ها اثری نخواهد داشت.

منتخب مردم زابل در مجلس یازدهم گفت: ما در حوزه اقتصادی ناموفق بودیم ولی باید بکوشیم با جمع‌آوری اطلاعات لازم و نگاه به داخل دغدغه‌ها و مشکلات حوزه معیشتی و اقتصادی را کاهش دهیم.ضمن اینکه در حوزه بانکداری هم باید نظام و سازوکار آن را اصلاح کنیم.

دهمرده تاکید کرد: ایجاد اشتغال و رفع بیکاری و پیگیری موضوعات معیشتی مردم می‌تواند از دیگر دستور کارهای مجلس آتی باشد.

** مجلس یازدهم به نام تعامل با دولت چشمش را بر منافع ملت نمی‌بندد

وی درباره نوع روابط مجلس یازدهم با دولت فعلی گفت: اگر مجلس یازدهم بتواند مسیرش را صحیح انتخاب کند قطعا دولت را هم به ریل اصلی بازمی‌گرداند که با این کار می‌تواند نهادها و سازمان‌ها و تمامی بخش‌های زیرمجموعه قوه مجریه را به سمت کار و تلاش و خدمت به مردم سوق خواهد داد.

منتخب مردم زابل در مجلس یازدهم گفت: متاسفانه ما شاهد آن هستیم که دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها آنطور که باید و شاید به مردم خدمت رسانی نمی‌کنند ولی مجلس یازدهم می‌تواند با استفاده از ابزارهای قانونی در اختیارش نظیر سؤال و استیضاح از دولت پاسخ بخواهد اما متاسفانه دولت تاکنون به این تذکرات اهمیتی نداده و مجلس دهم هم درباره استفاده از ابزارهای نظارتی‌اش توجه لازم را نداشته است.

دهمرده افزود:‌خیلی علاقمند به استفاده از افعال خشن در قبال دولت فعلی را نداریم ولی قرار نیست که به نام تعامل با دولت چشم‌مان را بر منافع ملت ببندیم.

** مجلس یازدهم در تراز انقلاب جمهوری اسلامی خواهد بود

وی گفت: جاده تعامل مجلس با دولت نباید یکطرفه باشد و قوه مجریه باید بکوشد در همان مسیری که قوه مقننه برای آن تعیین کرده، گام بردارد. 

منتخب مردم زابل در مجلس یازدهم درباره میزان کارایی مجلس یازدهم گفت: برآورد من از مجلس آتی آن است که نسبت به مجلس دهم کارآیی و تخصص بیشتری دارد و قطعا مجلسی در تراز جمهوری اسلامی خواهد بود. 

دهمرده درباره اولویت‌های حوزه انتخابیه‌اش در مجلس آتی اظهار داشت: یکسری پروژه‌های نیمه تمام در استان سیستان و بلوچستان وجود دارد که مهمترین آن موضوع آب، آب ژرف، انتقال آب از دریا به خشکی و تعیین حق‌آبه ایران از رودخانه هیرمند است.

**مجلس یازدهم باید در بهبود معیشت مردم دخالت داشته باشد

وی افزود: در مجلس یازدهم باید تکلیف نیروگاه بادی میل نادر نیز مشخص شود ضمن اینکه در مورد راه‌آهن زابل هم باید وزارت راه توضیح دهد که وضعیت این پروژه چگونه است.

منتخب مردم زابل در مجلس یازدهم با اشاره به وعده و وعیدهای متفاوت مسئولان برای گازکشی به شهرهای استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: باید هر چه سریع‌تر گاز کشی به این استان انجام شده و تمام مردم از این نعمت برخوردار شوند. 

دهمرده گفت: مجلس یازدهم باید مستقیما در بهبود معیشت مردم دخالت داشته باشد و تلاش کند تا جمعیت را در استان سیستان نگه دارد و از کاهش جمعیت و مهاجرت آنها جلوگیری کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول