اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

آمار مبتلایان «کرونا» در خراسان‌جنوبی به ۸۲ نفر رسید

به گفته رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، آخرین آمار مبتلایان قطعی به کرونا در خراسان‌جنوبی به ۸۲ نفر رسیده است.

آمار مبتلایان «کرونا» در خراسان‌جنوبی به ۸۲ نفر رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، کیانوش جهان‌پور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت در نشست خبری، آخرین آمار مبتلایان قطعی به کرونا در خراسان‌جنوبی را ۸۲ نفر اعلام کرد.

تا روز گذشته مجموع مبتلایان کرونا ویروس در استان خرسان‌جنوبی ۷۸ نفر بوده که از این تعداد، ۳۳ نفر در بیرجند، ۱۲ نفر در قاین، ۱۲ نفر در زیرکوه، ۱۰ نفر در طبس، شش نفر در فردوس، دو نفر در سرایان، یک نفر در درمیان، یک نفر در بشرویه و یک نفر در سربیشه هستند.

از مجموع مبتلایان ۳۵ نفر ترخیص و ۳۷ نفر در بیمارستان‌های استان تحت درمان بوده و همچنین آمار فوتی‌های ناشی از کرونا در استان به شش نفر افزایش یافته است.

گفتنی است؛ اقدامات پیشگیرانه برای اطرافیان افراد مبتلا به ویروس کرونا اجرا و تیم‌های بهداشتی مرکز بهداشت بیرجند، به‌طور روزانه و مستمر پیگیر مراقبت از بیماران بهبودیافته و بررسی اطرافیان افراد مبتلا، بهبودیافته و فوت‌شده بر اثر ویروس کرونا از نظر شک به کرونا با مراجعه به درب منازل آنان (با هماهنگی قبلی) حتی در روزهای تعطیل هستند.

در مراجعه به منازل این افراد، تحویل بسته آموزشی و ارائه نکات آموزش لازم با تأکید بر اینکه در منازل بمانیم و توصیه به رعایت بهداشت فردی، تنفسی و اجتماعی توسط اعضای این تیم صورت می‌گیرد.

همچنین تحویل تب‌سنج به اطرافیان بیماران برای اندازه‌گیری تب و توجیه سنجش تب روزانه در دو نوبت به مدت دوهفته و پیگیری روزانه توسط کارشناسان تیم مراقبت دیگر اقدامی است که انجام می‌شود.

انتهای پیام/69039/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول