اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

فیلم «پرش بلند» منتشر شد/ نمایش «قله دنیا» پس از دو دهه

فیلم مستند داستانی «پرش بلند» به کارگردانی عطا پناهی با روایت پیچیده‌ترین نقشه و حادثه تروریستی قرن بیستم، منتشر شد.

 

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، فیلم مستند داستانی «پرش بلند» به کارگردانی عطا پناهی با روایت پیچیده‌ترین نقشه و حادثه تروریستی قرن ۲۰ که قرار بود در بحبوحه جنگ جهانی دوم در ایران اتفاق بیافتد در سامانه فیلیمو رونمایی شد.

در سال ۱۹۴۳ مخوفترین نقشه و حادثه تروریستی قرن توسط هیتلر در حال شکل گرفتن بود این فیلم ماجرای مربوط به این عملیات با اسم «پرش بلند» است که در تهران اتفاق افتاده است.
در بحبوحه جنگ جهانی دوم چرچیل، استالین و روزولت تصمیم می‌گیرند تا در نشستی محرمانه در تهران در مورد نحوه اداره جنگ با هم دیدار داشته باشند. هیتلر با اطلاع از این نشست به طراحی عملیاتی پیچیده با نام «عملیات پرش بلند» برای ترور این رهبران اقدام می‌کند؛ عملیاتی که در صورت موفقیت می‌توانست سرنوشت جهان را دگرگون کند.
عملیات «پرش بلند» نقشه‌ای بود که گفته می‌شود آلمان برای ترور همزمان ژوزف استالین، وینستون چرچیل، و فرانکلین روزولت در کنفرانس ۱۹۴۳ تهران در جریان جنگ جهانی دوم داشت. قرار بود رهبری عملیات برای ترور رهبران متفقین در دست سرهنگ دوم اس‌اس، اتو اسکورتسنی از وافن اس‌اس باشد. ولی جاسوسان اتحاد شوروی نقشه را پیش از اجرای آن کشف کردند و مأموریت هیچ گاه به انجام نرسید.
فیلم مستند داستانی «پرش بلند» به کارگردانی عطا پناهی در سال 13۹7 ساخته شده و منوچهر زنده دل، ناهید مسلمی، مهدی علیپور، غزال قربانی، آرش ورنیک، مهرداد ماکویی، رحمان آذری، بهروز سروعلیشاهی، رضا سلیمانی، حسین پاینده، پرنیان پزشک‌پور، مهدی ولی زاده، آیدا مرادی و سعید پارسا به هنرمندی پرداخته‌اند.
مستند داستانی«پرش بلند»  به نویسندگی و کارگردانی عطا پناهی و تهیه‌کنندگی حسین افشار تولید شده در خانه مستند و محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است که هم‌اکنون در سامانه فیلیمو برای تماشا در دسترس قرار گرفته است.

 

 

* «قله دنیا» آنلاین نمایش داده می‌شود
فیلم «قله دنیا» به کارگردانی عزیزالله حمیدنژاد از تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روز یک‌شنبه، ۲۵ اسفند روی پرتال اینترنتی کانون قرار می‌گیرد.
کانون پرورش فکری هر روز صبح یکی از تولیدات سینمایی یا تئاترهایش را در پرتال اینترنتی خود منتشر می‌کند. به همین منظور فیلم «قله دنیا» به کارگردانی عزیزالله حمیدنژاد در روز یک‌شنبه، ۲۵ اسفند ۱۳۹۸  از ساعت ۹ صبح به نمایش در می‌آید.
در خلاصه داستان فیلم «قله دنیا» محصول سال ۱۳۷۴ کانون آمده است: «در پی شوق و اشتیاق نوجوانان بسیجی برای حضور در منطقه، «علی» و «حمید»، دو نوجوان، به هر دری می‌زنند تا خودشان را به منطقه برسانند و در این میان اتفاقی رخ می‌دهد و این امر ممکن می‌شود، اما آن‌ها درعمل با مشکلات متعددی روبرو می‌شوند، اما مقاومت می‌کنند...»
هر کدام از این تولیدات به مدت ۲۴ ساعت روی خروجی این پرتال اینترنتی به نشانی omid.kpf.ir به‌صورت رایگان قابل دسترس است.
در جریان برنامه پخش اینترنتی فیلم‌های کانون، پیش از این فیلم‌های «کلانتری غیرانتفاعی» به کارگردانی زنده‌یاد یداله صمدی، «خمره» و «هامون و دریا» به کارگردانی ابراهیم فروزش و «ساز دهنی» به کارگردانی امیر نادری بدین شکل به نمایش درآمدند.
بر اساس این خبر، در این روزها که شاهد شیوع بیماری کرونا در کشور هستیم، با تلاش داوطلبانه مربیان کانون محتواهایی در حوزه‌های فرهنگی، هنری، ادبی و سرگرمی تولید می‌شود و در اختیار کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها قرار می‌گیرد.
همچنین گزیده‌ای از انیمیشن‌ها، فیلم‌ها و کتاب‌های کانون به‌صورت رایگان برای استفاده خانواده‌ها منتشر شده است.
علاقه‌مندان می‌توانند برای دسترسی به این فیلم‌ها به پایگاه omid.kpf.ir مراجعه یا با هشتگ‌های «#در_دل_دارم_امید، #کانون_امید، #پیک_امید و #برای_حال_خوب» این آثار و فیلم‌ها را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنند.
این طرح، تا پایان تعطیلی مدارس به دلیل شیوع کرونا ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول