اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

شناسایی 173 تن کالای مقابله با کرونا در بندر شهید رجایی + جدول

ناظر گمرکات استان هرمزگان از شناسایی 173 تن کالای مقابله با کرونا در بندر شهید رجایی خبر داد که قبض انبار داشته و به گمرک برای ترخیص اظهارنشده است.

شناسایی 173 تن کالای مقابله با کرونا در بندر شهید رجایی + جدول

ابوالفضل اکبرپور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با اشاره به وضعیت ترخیص کالاهای مقابله با کرونا اظهار داشت: در دو ماهه گذشته میزان 110 تن انواع ماسک‌های کمک تنفسی، فیلتردار، پزشکی طی 13 فقره اظهارنامه گمرکی از گمرک شهید رجایی بندرعباس ترخیص شده است.

ناظر گمرکات استان هرمزگان ادامه داد: علاوه بر ماسک 56 بشکه الکل و نیز 14 بشکه پالت ژل ضدعفونی کننده از این گمرک خارج شده است. هم اکنون 240 پالت و بشکه ژل ضدعفونی کننده، 4730 کارتن دستکش و 80 بشکه الکل در حال انجام تشریفات گمرکی است که به زودی ترخیص و روانه بازار خواهد شد.

وی تاکید کرد: در دو ماه اخیر به میزان 1820 تن دستکش طی 40 فقره اظهارنامه از گمرک خارج شده است که این تعداد علاوه بر دستکش‌های یکبار مصرف بهداشتی و پزشکی و جراحی، شامل دستکش‌های صنعتی نیز می‌شود.

مدیرکل گمرک شهید رجایی بندرعباس در مورد قبض انبار کالاهای مقابله با کرونا از جمله ماسک، دستکش، الکل و مواد ضدعفونی کننده، اظهار داشت: این کالاها هنوز به گمرک اظهار نشده و امکان ترخیص آنها وجود ندارد، پس از اظهار می‌توان تشریفات آن را انجام داد.

اکبرپور تاکید کرد: با همکاری و پیگیری مسئولان ذیربط دستگاه‌های قضایی و امنیتی و گمرک این کالاها شناسایی شده و دستور فوری برای اظهار آن به صاحبان کالا داده خواهد شد.

ناظر گمرکات استان هرمزگان در مورد جزئیات شناسایی کالاهای دارای قبض انبار شده در گمرک شهید رجایی بیان داشت: ژل ضدعفونی کننده در قالب سه قبض انبار با وزن ۴۶ هزار و ۸۱۷ کیلوگرم و نود و نه بسته، الکل در قالب یک قبض انبار با وزن ۱۴ هزار و ۲۴۰ کیلوگرم و ۸۰ بسته، دستکش در سه قبض انبار با وزن ۷۳ و ۳۰۹ کیلوگرم و ۷۱۲۰ بسته، ماسک مخصوص جراحی و کمک تنفسی در قالب ۶ قبض انبار و ۳۸ هزار و ۵۹۸ کیلوگرم با ۲۸۲۹ بسته کالای مقابله با کرونای اظهارنشده به گمرک شناسایی شده است.

وی عنوان کرد: در نامه‌ای به اداره بندر شهید رجایی درخواست کردیم تا هرچه سریعتر از صاحبان این اقلام خواسته شود، کالای خود را به گمرک اظهار کنند، چرا که این نوع اقلام نیاز مبرم کشور برای مقابله با کرونا بوده و تمامی مردم از آن بهره مند خواهند شد.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول