اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

موافقت هیئت‌رئیسه با دیجیتالی برگزار شدن جلسات علنی مجلس

سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت برگزاری جلسات مجلس در صورت عدم‌ کنترل کرونا در کشور گفت: در جلسه امروز هیئت‌رئیسه مجلس مقرر شد تا در صورت ادامه روند شیوع کرونا در کشور جلسات مجلس به‌صورت دیجیتال برگزار شود.

موافقت هیئت‌رئیسه با دیجیتالی برگزار شدن جلسات علنی مجلس

اسدالله عباسی دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت، با بیان اینکه در تلاشیم تا جلسات مجلس به‌صورت علنی برگزار شود، اظهار کرد: در صورت کنترل ویروس کرونا در کشور جلسات مجلس شورای اسلامی طبق روال قبلی و به‌صورت علنی و در صحن مجلس برگزار می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت برگزاری جلسات مجلس در صورت عدم‌ کنترل کرونا در کشور گفت: در صورت ادامه روند شیوع کرونا در کشور، زیرساخت‌های دیجیتالی برگزار شدن جلسات مجلس درگذشته به شکل مجلس‌یار میسر بوده است ولی برای برگزاری جلسات علنی به شکل دیجیتال باید تمهیداتی اندیشیده شود.

سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به ماحصل جلسه هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در خصوص دیجیتالی برگزار شدن جلسه علنی تصریح کرد: مرکز ارتباطات مجلس با وزارت ارتباطات جلسات متعددی را برگزار کردند تا به یک سازوکار برای دیجیتالی برگزار شدن جلسات برسند که این روند در جلسه امروز هیئت‌رئیسه مجلس بررسی و دیجیتالی برگزار شدن جلسات مورد موافقت هیئت‌رئیسه قرار گرفت.

عباسی با اذعان به این‌که دیجیتالی برگزار شدن جلسات خللی درروند کاری مجلس وارد نمی‌کند، بیان کرد: با توجه به سازوکارهای اندیشه شده نمایندگان می‌توانند به‌مانند گذشته و بر اساس قانون در جلسات شرکت و مسائل روز کشور را موردبررسی قرار دهند.

وی با تأکید بر فراهم آوردن سازوکار قانونی در خصوص برگزاری جلسات به‌صورت دیجیتال افزود: چون در آئین‌نامه مجلس سازوکاری برای دیجیتالی برگزار شدن جلسات مطرح نشده است ابتدا باید تمهیدات لازم را اندیشیده شود و به همین دلیل نرم‌افزار لازم در همین هفته در اختیار نمایندگان مجلس قرارگرفته و در صورت ادامه روند شیوع کرونا در کشور جلسات به‌صورت دیجیتال برگزار می‌شود.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول