اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

کاهش 46 دلاری قیمت طلا/ افت قیمت به کمترین میزان 37 سال گذشته

از آنجایی که سرمایه‌گذاران شروع به فروش کردند تا در سراسر بازار که از تاثیر شیوع کرونا ضربه خورده است، به جمع کردن نقدینگی بپردازند و سود کنند، قیمت طلا روز جمعه 4.5 درصد کاهش یافت و بیشترین کاهش هفتگی از سال 1983 را ثبت کرد.

کاهش 46 دلاری قیمت طلا/ افت قیمت به کمترین میزان 37 سال گذشته

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، از آنجایی که سرمایه‌گذاران شروع به فروش کردن تا در سراسر بازار که از تاثیر شیوع کرونا ضربه خورده است، به جمع کردن نقدینگی بپردازند و سود کنند، قیمت طلا روز جمعه 4.5 درصد کاهش یافت و بیشترین کاهش هفتگی از سال 1983 را ثبت کرد.

هر اونس طلا با 46.32 دلار کاهش 1529.83 دلار فروخته شد. طلا طی هفته گذشته بیش از 9 درصد از ارزش خود را از دست داد که بیشترین میزان از سال 1983 به شمار می‌رود.

سوکی کوپر، تحلیلگر بانک استاندارد چارترد گفت: «درحالی که بازارهای اوراق قرضه همچنان تحت فشار هستند و فشار بر نقدینگی در بازار وجود دارد، یکجا و ارزان فروشی طلا غیرمعمول نیست.»

«در کوتاه مدت، به علت نیاز برای سودبری در بازارهای دیگر و اگر سرمایه گذاران ترجیح بدهند که به سمت نقدینگی روند و ریسک پذیری در بازارها کاهش یابد، طلا می‌تواند شاهد کاهش بیشتری باشد.»

طلا پس از اینکه در روز دوشنبه به بالاترین رقم 7 سال گذشته برابر با 1702.56 دلار در هر اونس رسید، نزدیک به 200 دلار از ارزش خود را از دست داد.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول