اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

روایت زوج پرستار در خط مقدم بیمارستان قرنطینه شریعتی مشهد

می‌ترسیم ناقل این ویروس به خانواده‌های خود باشیم به همین خاطر سعی می‌کنیم کمتر ملاقات حضوری با آن‌ها داشته باشیم و از پشت پنجره با آن‌ها سلام و احوالپرسی می‌کنیم و متأسفانه نمی‌توانیم از علم و سواد خودمان در این شرایط برای چکاپ و بررسی احوالات خانواده‌هایمان استفاده کنیم.

روایت زوج پرستار در خط مقدم بیمارستان قرنطینه شریعتی مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، این روزها ویروس کرونا تبدیل به سنگ محکی شده برای عیارسنجی انسانیت و وظیفه‌شناسی ما، اینکه آیا ما مردم ایثار، صبر، فداکاری را پیشه خود ساختیم یا خدای نکرده قساوت، حرص و طمع‌ورزی‌هایی که در لباس احتکار و نشر اخبار دروغ خودنمایی می‌کند را برگزیده‌ایم.

این بار می‌خواهم روایتگر قصه‌ای باشم از جنس عشق، ایثار و امید به ساختن فردایی بهتر، قصه‌ای که قهرمانانش دو جوان مبارز ، یک زوج هم‌سنگر در مصاف با دشمنی موذی که این روزها جان و سلامتی هم‌وطنانمان را هدف گرفته است.

مهدی و زهرا دو همسر پرستاری هستند که این روزها در خط مقدم جبهه مصاف با کرونا در قلب بیمارستان قرنطینه شریعتی دوشادوش و هم پای هم مشغول امداد و خدمات‌رسانی به بیماران مبتلا و مشکوک به ویروس کرونا هستند.

عشق به پرستاری باعث شد این رشته را انتخاب کنیم

مهدی حیدری در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس، این عشق و دلدادگی و ایثار خود و همسرش را این‌گونه برای ما نقل می‌کند: اول هر دوی ما به عشق رشته پزشکی رشته علوم تجربی را انتخاب کردیم، اما با گذشت زمان و آشنایی با محیط کار پرستاری علاقه‌ ما به این کار افزایش یافت و شاید مهم‌ترین دلیل این انتخاب برای هر دو ما، ایثار و حس مفید بودنی هست که در رشته پرستاری وجود دارد و اوج این احساس خوشایند در هنگامی است که در نتیجه تلاش‌های انجام شده حال او بهبود یافته و لبخند رضایت بر لبان او نقش می‌بندد، باشد.

او که قبلا در بخش اورژانس بیمارستان و همسرش در بخش جراحی بیمارستان شریعتی مشغول به‌کار بوده است، از یکپارچگی کل بیمارستان شریعتی در شرایط کنونی خبر می‌دهد و بیان می‌کند: از وقتی کرونا شیوع پیدا کرد و این بیمارستان به‌عنوان بیمارستان قرنطینه برای بیماران کرونایی در نظر گرفته شد همه بخش‌ها ادغام شدند و هم‌اکنون هر دوی ما در بخش اورژانس هستیم.

در ادامه سخنانشان متوجه می‌شوم دوتایی با هم شیفت می‌روند، دلیل آن را می‌پرسم و اینکه شرایط کنونی چه تأثیری روی زندگی آن‌ها داشته است، در پاسخ می‌گوید: وقتی با هم شیفت هستیم همین کنار هم بودنمان باعث تسلای خاطر و موجب آرامش هر دوی ما است و از طرفی در زندگی با هم هماهنگ‌تر هستیم زمان کار و استراحت دوی ما یکی می‌شود و بهتر می‌توانیم برای زندگی برنامه‌‌ریزی داشته باشیم.

این پرستار ادامه می‌دهد: ساعات کاری ما بیشتر نشده اما فشار کار این روزها در بیمارستان مضاعف‌تر شده است و مطلب مهم‌تر اینکه از زمان شیوع کرونا ما می‌ترسیم ناقل این ویروس به خانواده‌های خود باشیم به همین خاطر سعی می‌کنیم کمتر ملاقات حضوری با آن‌ها داشته باشیم و از پشت پنجره با آن‌ها سلام و احوالپرسی می‌کنیم و متأسفانه نمی‌توانیم از علم و سواد خودمان در این شرایط برای چکاپ و بررسی احوالات خانواده‌هایمان استفاده کنیم.

کمی مکث می‌کند و دوباره رشته سخن را به‌دست می‌گیرد و می‌گوید: تمام این فشارها را باید تحمل کرد وقتی تمام کشور درگیر این موضوع شده است وظیفه ما هم انجام درست مسؤولیتی است که پذیرفته‌ایم.

مهدی و همسرش شیرین‌ترین لحظات کاری خود را روند رو به بهبود و افزایش علایم سلامتی و لبخند رضایت بیماران و دعای خیر آن‌ها در هنگام مرخص شدن از بیمارستان می‌دانند و بدترین لحظات کاری خود را هنگامی که دیگر کاری از دستشان برای بهبودی حال وخیم بیمار بر‌نمی‌آید می‌دانند.

صحنه‌هایی که عادی نمی‌شود

این پرستار ادامه می‌دهد: برخلاف سابقه کار چند ساله این صحنه‌های ناگوار اصلا برایمان عادی نمی‌شود و اثر تلخ خود را در روح و روان ما به‌جا می‌گذارد.

حیدری با بیان اینکه روحیه کادر درمان بیمارستان شریعتی در این روزها خوب و بالا است، یادآوری می‌کند: بچه‌های تیم پزشکی و پرستاری این بیمارستان روزهای سخت‌تر از این را نیز پشت سر گذاشته‌اند اما خیلی از مشکلاتی که ما هم‌اکنون با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم ناشی از عدم آگاهی مردم است باید در خصوص ماهیت این بیماری به مردم بیشتر اطلاع‌رسانی شود تا آن را شوخی و دست کم نگیرند باید مردم شرایط را جدی بگیرند و راحت از کنار آن رد نشوند تا با رعایت هرچه بیشتر اقدامات پیشگیرانه از طرف مردم جلوی روند شیوع این بیماری گرفته شود.

وی ادامه می‌دهد: ای کاش آگاهی بخشی از سمت همکاران ما در دانشگاه علوم‌پزشکی بیشتر بود و از آن طرف مردم هم بیشتر هشدارها را جدی می‌گرفتند و در خانه می‌ماندند تا شاهد مبتلا شدن تعداد کثیری از هم‌وطنان‌مان به این بیماری نمی‌بودیم.

بیماران اغلب نگران خانواده‌هایشان هستند

وی از نگرانی بیماران هم برایم اینگونه روایت می‌کند: بیشتر بیماران نگران خانواده‌های خود هستند که مبادا ناقل این بیماری به سایر اعضای خانواده خود شده باشند به همین خاطر پرسنل بیمارستان با برقراری تماس تصویری آن‌ها را از حال و روز خانواده‌هایشان باخبر می‌کنند.

حیدری اضافه می‌کند: نقش آگاهی بخشی به بیماران از روند درمانشان بسیار حائز اهمیت است تمام سعی ما این است که آن‌ها را از شرایطی که برایشان پیش‌آمده مطلع کنیم و اگر حالت تهوع و یا تب دارند و ضربان قلب آن‌ها بالا و پایین می‌شود آگاه باشند این روند طبیعی بیماری است و تا چند روز دیگر اوضاع جسمی‌شان به شرایط عادی باز می‌گردد.

بهترین لحظه یک پرستار . . .

همسر مهدی در ادامه این گفت‌و‌گو سه نفره گفت: همان‌طور که همسرم اشاره کرد بهترین لحظه‌های کاری ما نشستن لبخند رضایت بر چهره بیماران است و دعا‌هایی که هنگام ترخیص بیمار از عمق دل و جانش برای ما و خانواده‌هایمان می‌فرستند.

زهرا مقدسی ادامه داد: من و همسرم به سهم خودمان تمام این انرژی مثبت و ثوابی اگر با انجام مسئولیتم شامل حالم شود را تقدیم به پدران زحمت‌کش خودمان می‌کنیم.

وی در خصوص حال و هوای این روزهای بیمارستان و روحیه همکاران و بیماران گفت: خدا را شکر روحیه تمام همکاران بالا است همه‌ پرسنل با تمام توان مشغول خدمات‌رسانی و مبارزه با این بیماری هستند، روحیه بیماران هم بالا است و تمام تلاش خود را در غلبه بر این بیماری به‌کار گرفته‌اند به‌طوری که به لطف پروردگار ما دو بیمار کرونایی را بعد از بهبودی کامل از بیمارستان مرخص کردیم.

مقدسی از مردم تقاضا کرد امسال مردم دیدوبازید‌های عید و مسافرت ها به‌منظور حفظ‌ سلامتی خود و خانواده‌شان را به هیچ عنوان انجام ندهند تا شرایط هرچه بیشتر تحت کنترل در بیاید.

===================

گفت‌وگو از: میثاق اشرافیان 

===================
انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول