اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

طحان نظیف خواستار ابطال قانون تبعیض‌آمیز علیه مسلمانان هندوستان شد

عضو حقوقدان شورای نگهبان در نامه‌ای به رئیس دیوان عالی هند نوشت: از دیوان عالی هندوستان انتظار می‌رود امکان ابطال قانون تبعیض‌آمیز علیه مسلمانان را فراهم آورند.

طحان نظیف خواستار ابطال قانون تبعیض‌آمیز علیه مسلمانان هندوستان شد

به گزارش حوزه پارلمانی خبرگزاری فارس، هادی طحان نظیف عضو حقوقدان شورای نگهبان در نامه‌ای به رئیس دیوان عالی هند درخواست کرد که با استفاده از روش‌های قانونی پیش بینی شده در نظام اساسی هندوستان امکان ابطال قانون تبعیض‌آمیز علیه مسلمانان این کشور را فراهم آورند.

متن کامل نامه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای شاراد آرویند بابده، رئیس محترم دیوان عالی هند

با سلام و احترام

یکی از مأموریت‌ها و اهداف شکل‌گیری نهاد‌های دادرسی اساسی در نظارت قضایی بر قوانین و مقررات مصوب پارلمان‌ها و نهاد‌های مقرره‌گذار، حمایت از حقوق و آزادی‌های اساسی ملت و تضمین حقوق بشر و شهروندی آنان است. چنانکه ما و شما در دو نهاد ناظر بر قوانین پارلمان، خود را موظف می‌دانیم تا مانع از شکل‌گیری هنجار‌هایی شویم که حقوق ملت مورد تضییع قرار گیرد.

بخشی از اخبار و تصاویری که این روز‌ها از هندوستان به جامعه جهانی مخابره می‌شود، تصویر خشونت و سلب حقوق اولیه انسان‌ها همچون حق حیات است. در حالی که آن تصویری که ما تا به امروز از هند در ذهن‌ها داشته‌ایم، چیزی جز صلح و زندگی مسالمت‌آمیز پیروان ادیان و گروه‌های فکری مختلف نبوده است و مدارا و دعوت به صلح و دوستی میان بودایی‌ها و اقلیت‌های دیگر خصوصاً مسلمانان توسط گاندی بزرگ در جهان زبانزد است.

بدون شک دولت هند اقدامات لازم برای جلوگیری از جنگ مذهبی را انجام خواهد داد. اما آنچه می‌تواند از عهده همکاران ما در کشور دوست و برادر هندوستان بربیاید، از بین بردن اسباب وجود این اعتراضات و خشونت‌ها است که به نظر می‌رسد قانون CAA مصوب دسامبر ۲۰۱۹ پارلمان هندوستان حاوی موادی تبعیض‌آمیز علیه مسلمانان از جمله حق برابری و حق تابعیت است که با اصول اولیه حقوق بشر و اسناد متعدد حقوق بشری از جمله مواد (۱) و (۲) و (۱۵) اعلامیه جهانی حقوق بشر، ماده (۲) و (۲۶) میثاق حقوق مدنی- سیاسی و ... همچنین مواد (۱۴) و (۱۵) قانون اساسی هند که به صراحت به حق برابری شهروندان هندی اشاره دارد، مغایرت دارد.

از همکاران محترم در دیوان عالی هندوستان انتظار می‌رود با استفاده از روش‌های قانونی پیش‌بینی شده در نظام اساسی هندوستان، امکان ابطال قانون تبعیض‌آمیز علیه مسلمانان را فراهم آورند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول