اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نماینده عراقی: آمریکا 16 سال است که در امور عراق دخالت می‌کند

یکی از نمایندگان پارلمان عراق در واکنش به حملات تروریستی اخیر آمریکا علیه نیروهای عراقی، اظهار داشت که واشنگتن از زمان سقوط صدام در عراق مداخله می‌کند.

نماینده عراقی: آمریکا 16 سال است که در امور عراق دخالت می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، اعتراض‌ها به اقدام تروریستی نظامیان آمریکا در حمله هوایی به مقرهای نیروهای الحشد الشعبی و ارتش عراق که منجر به شهادت شماری از آن ها شد، روز به روز شدیدتر و بیشتر می‌شود.

«احمد الکنانی» نماینده عضو فراکسیون «الصادقون» (وابسته به جریان الصدر) در پارلمان عراق در واکنش به این حملات، خواستار خروج فوری نظامیان آمریکایی از خاک این کشور شد.

او امروز (شنبه) در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی العهد عراق گفت: «عقلا و ملی‌گرایان عراق به طور کامل مطمئن هستند که آنچه از ۱۶ سال پیش در عراق رخ می دهد، به دلیل مداخلات خارجی به ویژه مداخلات آمریکا در امور عراق است».

این نماینده عراقی حملات هوایی اخیر آمریکا علیه نیروهای امنیتی، الحشد و ارتش عراق را مصداق مداخلات واشنگتن در امور این کشور دانست که منجر به شهادت، زخمی شدن و نابودی تأسیسات غیرنظامی شده است.

وزارت دفاع آمریکا بامداد دیروز اعلام کرد که حملات هوایی «دقیقی» به فرودگاه درحال ساخت کربلا و مقر نیروهای ارتش و الحشد الشعبی در استان‌های الانبار و صلاح الدین انجام داده است. 

نماینده عضو فراکسیون الصادقون گفت: «این حملات مکرر نشان نمی‌دهد که آمریکایی ها در ترک خاک ما حسن نیست دارند. چرا که دولت عراق و پارلمان نیز اعلام کرده اند که نیازی به حضور آمریکایی‌ها در عراق ندارند و از آن‌ها می‌خواهند در سریعترین زمان ممکن از عراق خارج شوند».

او ادامه داد: «با توجه به حوادثی که رخ داده، از آمریکایی‌ها می‌خواهیم هرچه سریعتر با راه‌های دیپلماتیک، عراق را ترک کنند و به اراده مردم و حاکمیت ملی عراق احترام بگذارند».

در همین ارتباط، کریم علیوی، عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق در گفت‌وگو با شبکه العهد گفت که آمریکا قصد دارد عراق را به پایگاهی برای حمله به کشورهای همسایه تبدیل کند.

او همچنین گفت که واشنگتن موشک‌هایی (احتمالا سامانه دفاع موشکی پاتریوت) را برای حمایت از نیروهای آمریکایی به پایگاه هوایی «عین الاسد» در الانبار فرستاده است.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول