اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

۷۰۰تخت بیمارستانی در ری به بیماران کرونایی خدمات درمانی ارائه می‌دهند

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری گفت: ۷۰۰ تخت در چهار بیمارستان شهرستان ری دارای بخش کرونا و آماده پذیرش بیماران هستند.

۷۰۰تخت بیمارستانی در ری به بیماران کرونایی خدمات درمانی ارائه می‌دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، علیرضا صدرایی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: باتوجه به اینکه تهران و شهرری در نزدیکی قم قرار دارد پیش‌بینی می‌شد که شیوع ویروس کرونا را در ری داشته باشیم لذا تمهیدات لازم در این خصوص انجام شد.

وی ادامه داد: اقدامات درمانی و پیشگیری را طبق دستورالعمل در دو سه محور پیش ببریم و در همین راستا سه مرکز پیش بیمارستانی در قیامدشت، حسن آباد و مرکز نیک نژاد برای مراجعه سرپایی بیماران تنفسی به صورت ۱۶ساعته آماده ارائه خدمات به موارد مشکوک مراجعه کننده هستند که در صورت نیاز به بیمارستان منتقل می‌شوند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان با بیان اینکه ۷۰۰ تخت در چهار بیمارستان شهرستان ری در بخش کرونا فعال هستند، گفت: بیشترین پذیرش در بیمارستان فیروزآبادی است ضمن آنکه بیمارستان‌های هفت تیر، رازی و صدیقه زهرا(س) نیز آماده ارائه خدمات در زمینه کرونا هستند.

صدرایی با بیان اینکه در بعضی مناطق میزان گردش ویروس بیشتر است، تصریح کرد: امروز نمی‌توان هیچ محله‌ای را نقطه امن دانست و در همه مناطق خطر شیوع ویروس وجود دارد اما طبق تحقیقات و بررسی‌های صورت گرفته محله دولت آباد در شهرستان ری بیشترین میزان انتشار ویروس را دارد که تمهیدات ویژه‌ای در این محله اتخاذ شده که کاهش ساعت کار اصناف و جلوگیری از تجمعات و برگزاری بازار روزها در این محله انجام شده است.

وی ادامه داد: آسایشگاه سالمندان کهریزک یکی دیگر از کانون‌های پرخطر در شهرستان ری است که حدود ۱۵۰۰ مددجو و با مجموع پرسنل حدود ۲۵۰۰ نفر در این مجموعه هستند و با اینکه این آسایشگاه دارای مجموعه درمانی بوده تمهیداتی از جمله ممنوعیت تردد در آسایشگاه کهریزک اتخاذ شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری درخصوص آمار بیماران کرونای سطح شهرستان بیان کرد: آمار در شهر تهران روزانه بطور متمرکز از سوی ستاد اعلام می‌شود و آمار جداگانه‌ای برای ری نداریم و تابع تهران هستیم.

صدرایی اضافه کرد: موارد مثبتی که به بیمارستان‌های ری مراجعه می‌کنند محل سکونت آنها بررسی می‌شود و در صورتی که محل سکونت‌شان ری نباشد به دانشگاه محل سکونتش اعلام می‌شود و اگر ساکن ری باشد تیم واکنش سریع که شامل پزشک و بهداشت محیط است برای آموزش و ضدعفونی به محل سکونت فرد مراجعه می‌کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به اینکه  فرودگاه امام خمینی(ره) در محدوده سرزمینی ری قرار دارد اکیپی برای تب سنجی و بررسی مسافران ورودی در محل فرودگاه مستقر کرده‌ایم که موارد مشکوک را به قرنطینه هدایت می‌کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری با اشاره به نظارت بر تمام واحدهای صنفی تأکید کرد: نظارت‌های بهداشتی بر کار نانوایان و رستوران‌ها با جدیت بیشتر در حال انجام است.

صدرایی در خصوص کشفیات ماسک و مواد بهداشتی در شهرستان ری گفت: این کالاها در اختیار ستاد مرکزی کرونا قرار می‌گیرد و تصمیم گیری برای اینکه در کدام بیمارستان‌ها استفاده شود بر عهده این ستاد است و ماسک‌های ان۹۵ را که کمبود شدیدی داشت پس از کشفیات در اختیار مراکز درمانی قرار دادیم زیرا این ماسک‌ها فقط برای کادر درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲/پ/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول