اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

بازگشایی مسیر موقت برای تردد روستاییان «گلندرود»/اجازه تردد تنها برای خودروهای سبک

فرماندار شهرستان نور گفت: با توجه به مشکل تردد برای اهالی 20 روستا مسیر موقت در قسمت غربی گلندرود برای روستاییان بازگشایی شد که باید هر روز نوسازی شود.

بازگشایی مسیر موقت برای تردد روستاییان «گلندرود»/اجازه تردد تنها برای خودروهای سبک

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران،  رانش زمین در نور هفته گذشته موجب تخریب جاده میان‌بند، تخریب 28 واحد مسکونی و قطع ارتباط 20 روستای بالادست این منطقه شده است.

 

این رانش نگرانی‌های بسیاری در پی داشت و از همه مهم‌تر اینکه رانش درحال پیشروی است این موضوع نگرانی‌هایی را برای روستاییان بالادست به دنبال داشت.

 

در این حادثه 400 متر جاده کاملا از بین رفت و رانش زمین از حدود ۷۰۰ متر از محدوده بالادست و جنگل شروع شده است.

 

فرماندار شهرستان نور در این باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: با توجه به مشکل تردد برای اهالی 20 روستا مسیر موقت در قسمت غربی گلندرود برای روستاییان بازگشایی شد که باید هر روز نوسازی شود.

 

علی شادمان اضافه کرد: در این مسیر موقت تنها خودروهای سبک اجازه تردد دارند.

 

وی با اشاره به اینکه رانش همچنان ادامه دارد البته سرعت آن کند است، بیان کرد: در ارتباط با حل مشکل رانش چند تن از اساتید دانشگاهی درحال مطالعه هستند تا با ارائه راه‌حل حرکت رانش کندتر شود که سرعت اولیه را از بین برد.

 

فرماندار شهرستان نور تصریح کرد: انحراف آب در جهت رانش به مسیر دیگر در دستور کار قرار دارد تا فشار آب زیرزمینی موجب تسریع در سرعت رانش نشود و سرعت رانش را بتوان متوقف کرد.

 

فرماندار نور در پایان خاطرنشان کرد: اقدامات لازم برای هدایت آب‌های بالادست برای پیشگیری از رانش زمین در دستور کار قرار دارد.

 

 

انتهای پیام/86034/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول