اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

تولید مواد ضدعفونی‌کننده و گان در دانشگاه‌های آزاد زنجان و ابهر

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان گفت : با تلاش مرکز تحقیقات بیولوژی و هسته فناور شیمی مرکز رشد دانشگاه‌های آزاد اسلامی زنجان و ابهر محصولات محلول و ژل ضدعفونی کننده با پایه الکلی و گان پزشکی تولید شد.

تولید مواد ضدعفونی‌کننده و گان در دانشگاه‌های آزاد زنجان و ابهر

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان و به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان، علیرضا فیروزفر اظهار کرد: در راستای کمک‌ به اقدامات پیشگیری از شیوع کرونا ویروس در کشور، دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان اقدام به تولید محلول و ژل ضدعفونی کننده پایه الکلی در واحد زنجان و گان‌های پزشکی در واحد ابهر کرد تا در اختیار بخش‌های مورد نیاز قرار بگیرد.
وی به ترکیبات محلول و ژل ضدعفونی تولید شده اشاره کرد و افزود: در تهیه این ژل و محلول ضدعفونی کننده از اتانول، اسانس و مواد آنتی باکتریال با پایه گیاهی، ویتامین E و آلوورا استفاده شده است.
فیروزفر به ترکیب مواد مذکور با اتانول اشاره کرد و گفت: ترکیب این مواد با اتانول باعث افزایش اثربخشی ژل ضدعفونی کننده می‌شود. 
وی همچنین به تولیدگان پزشکی در مرکز رشد واحد ابهر اشاره کرد و افزود: شرکت یاسین طب ابهر که در مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر مستقر است موفق به تولید انواع  لباس سرهمی لمینه و ساده شد تا گامی در راستای تأمین نیاز بیمارستان‌های استان در شرایط خاص امروز برداشته شود.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان تصریح کرد: گان‌های تولید شده برای بیمارستان فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی نیز ارسال شده و این توزیع ادامه دارد.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول