اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

کتائب حزب الله: نیروهای مردمی عراق برای بیرون راندن اشغالگران تلاش می‌کنند

گردان‌های حزب‌الله عراق می‌گوید گستاخی رژیم اشغالگر آمریکا در حمله به نیروهای مسلح عراق باعث شده نیروهای مردمی این کشور با جدیّت برای بیرون راندن آنها تلاش کنند.

کتائب حزب الله: نیروهای مردمی عراق برای بیرون راندن اشغالگران تلاش می‌کنند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «کتائب حزب الله عراق» اعلام کرد تشدید مقاومت عراقی‌ها، شوکی به نظامیان اشغالگر آمریکایی وارد و آنها را سراسیمه کرده است.

پایگاه التاجی که در ۸۵ کیلومتری شمال بغداد قرار داد ظرف سه روز گذشته دو بار هدف حملات راکتی گروه‌های ناشناس قرار گرفته است. وزارت دفاع آمریکا نیز از کشته شدن سه نظامی (دو آمریکایی و یک انگلیس) در حمله شامگاه چهارشنبه و زخمی شدن سه نظامی دیگر در حمله ظهر شنبه به این پایگاه خبر داد.

ساعت یک بامداد روز جمعه به وقت محلی هم جنگند‌ه‌های آمریکایی مواضع نیروهایی از ارتش عراق، الحشد الشعبی و هنگ پلیس بابل را هدف گرفتند.  تجاوز آمریکا، شهادت پنج نظامی و زخمی شدن شماری دیگر و انهدام مقرهای مورد حمله را باعث شد، که موج  گسترده محکومیت  از سوی مقامات و گروه‌های عراقی را به همراه داشت.

در بیانیه جدید کتائب حزب الله وابسته به سازمان الحشد الشعبی عراق آمده است: «رژیم اشغالگر آمریکا در ارتکاب جنایات علیه نیروهای امنیتی ما و الحشد الشعبی گستاخ شده و اقدام به تجاوز علیه شهرهای عراق می‌کند».

به گزارش شبکه المیادین، کتائب حزب الله تصریح کرد: «این واقعیت غیر عادی به نیروهای مردمی و میهن پرست این مسئولیت را اعمال می‌کند که برای بیرون راندن این دشمن سخت تلاش کنند».

این بیانیه در عین حال تاکید کرد: «حملات آمریکا علیه مناطق البوکمال ، جرف النصر و دیگر مناطق به هیچ کدام از مبارزان ما آسیبی وارد نکرد».

به تاکید این گروه ادامه جنایات آمریکا مستلزم مقابله با نقض حریم عراق برای کاهش تجاوزات آمریکاست.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول