اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

همکاری هواوی برای راه اندازی شبکه نسل پنجم فرانسه قطعی شد

فرانسه سرانجام به هواوی اجازه می دهد تا از برخی تجهیزات خود برای کمک به راه اندازی شبکه نسل پنجم این کشور بهره بگیرد. این امر دستاوردی مهم علیرغم فشارهای تحریمی آمریکاست.

همکاری هواوی برای راه اندازی شبکه نسل پنجم فرانسه قطعی شد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از تکنولوژی نیوز، آمریکا بارها به فرانسه برای کنار گذاشتن شرکت چینی هواوی از طرح توسعه شبکه نسل پنجم خود فشار آورده بود، اما فرانسه سرانجام تسلیم این فشارها نشد.

قرار است آژانس امنیت سایبری فرانسه به شرکت های مخابراتی و اپراتورهای این کشور اعلام کند که مجاز به استفاده از کدام یک از محصولات تولیدی هواوی در شبکه های نسل پنجم خود هستند. البته هنوز به طور علنی چیزی در این مورد اعلام نشده است.

 

گفته می شود این تجهیزات، محصولاتی کلیدی و حساس نیستند و استفاده از آنها خطر امنیتی در پی ندارد. پیش از این دولت ترامپ به تمامی متحدان اروپایی خود برای قطع همکاری با هواوی فشار وارد کرده بود، اما حتی انگلیس متحد بسیار نزدیک آمریکا در قاره اروپا نیز حاضر نشده بود چنین درخواستی را بپذیرد. آمریکا بیم دارد که تسلط هواوی بر بازار خدمات مخابراتی نسل پنجم در درازمدت باعث عقب ماندگی فناورانه ایالات متحده از چین شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول