اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

کیت تشخیص کرونا در شیراز تولید و رونمایی می‌شود

عضو هیئت‌علمی و عضو کارگروه تخصصی واکسن و فرآورده‌های بیولوژیک دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از تولید کیت تشخیص ویروس کرونا در این دانشگاه خبر داد و گفت: ساخت این کیت در مرحله نهایی است.

کیت تشخیص کرونا در شیراز تولید و رونمایی می‌شود

محمدهادی اسکندری درگفت وگو با خبرنگار فارس در شیراز،  با اشاره به نیاز کشور به تولید یک واکسن بین‌رشته‌ای با کمک‌های متخصصان مختلف، اظهار داشت: تولید فرآورده های بیولوژیک مانند واکسن، یک دانش بین رشته ای است و برای تولید آن زنجیره ای از تخصص ها نیاز داریم.

وی افزود: مراحل تولید یک واکسن در دانشگاه شیراز در حال انجام است و تولید آن توسط یک کارگروه تا چند هفته دیگر عملی می‌شود.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه شیراز تصریح شد: بودجه موردنیاز این کارگروه‌ها باید از قبل پیش‌بینی شود نه اینکه فقط در بحران‌ها به آن‌ها متوسل شویم.

اسکندری یادآور شد: موضوع بیولوژیک بودن ویروس کرونا یا بیولوژیک نبودن آن هنوز مشخص نشده است، اما ژنوم این ویروس در کشورهای مختلف تا حد زیادی به هم شباهت دارد، احتمال زیاد منشأ این ویروس عوامل طبیعی است.

انتهای پیام/9810013/ح

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول