اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  رفاه و آسیب های اجتماعی

افزایش 28 درصدی کمک‌های مردمی در جشن نیکوکاری/ توزیع نخستین بسته حمایتی

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: در هفته جاری یک بسته حمایتی دراختیار مددجویان کمیته امداد قرار می‌گیرد.

افزایش 28 درصدی کمک‌های مردمی در جشن نیکوکاری/ توزیع نخستین بسته حمایتی

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس سیدمرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در نشست خبری ضمن تقدیری و تشکر از قهرمانان مدافع سلامت که در مبارزه با ویروس کرونا دستاوردهای خوبی داشته‌اند، اظهار داشت: در حال حاضر کشور ما با شیوع ویروس کرونا مواجه شده است و در این حوزه تمامی دستگاه‌ها از جمله نیروهای مسلح، بسیج، پزشکان، پرستاران، کادر بیمارستانی اقدامات خوبی را انجام دادند. 

وی یادآور شد: در همین راستا نیز مددجویان کمیته امداد هم وارد عمل شدند و با ایجاد کارگاه‌های کوچک، روزانه یکصدهزار ماسک تولید و دراختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار داده‌اند که این فعالیت‌ها همچنان در حوزه کمیته امداد ادامه دارد. 

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) درباره برگزاری جشن نیکوکاری اظهار داشت: در طول سال سه جشن توسط کمیته امداد در سراسر کشور برگزار می‌شود که جشن عاطفه‌ها برای دانش‌آموزان کم‌درآمد و بی‌بضاعت است و در سال جاری مردم اقدامات خوبی در این راستا انجام داده‌اند و یکی دیگر از جشن‌ها، جشن نیکوکاری است که از 10 اسفند آغاز می‌شود. 

بختیاری گفت: شعار امسال ما برای جشن نیکوکاری این است که عید را به خانه‌هایشان ببریم.

وی اظهار داشت: جشن نیکوکاری برای سال جاری تدارکات لازم صورت گرفته بود و در این خصوص 10 هزار پایگاه در نظر گرفته بودیم که این پایگاه‌ها در مدارس، دانشگاه‌ها، مصلاها، مراکز فرهنگی و... بود که با شیوع ویروس کرونا و براساس دستورالعمل‌های مبارزه با این ویروس، این پایگاه‌ها فعال نشد.

بختیاری گفت: در همین راستا برای جمع‌آوری کمک مردم به محرومین و نیازمندان، از خدمات غیرحضوری استفاده کردیم و مردم می‌توانند با ارسال عدد 1 به سرشماره 8877 وارد سامانه پیامکی کمیته امداد شوند و نسبت به پرداخت کمک‌های لازم اقدام کنند و همچنین می‌توانند از طریق کد دستوری *88# نیز به هم‌وطنان نیازمند خود کمک کنند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) بیان داشت: در هفته گذشته 250 میلیارد تومان کمک‌های نقدی و غیرنقدی برای نیازمندان جمع‌آوری شد و براساس آخرین آمار، تاکنون 323 میلیارد تومان کمک نقدی و غیرنقدی برای نیازمندان جمع‌آوری شده است و نسبت به مدت مشابه سال قبل 28 درصد افزایش کمک‌های مردمی را داشته‌ایم. 

وی گفت:‌ صندوق‌های صدقات به خاطر پیشگیری مسائل درمانی و مقابله با کرونا فعلاً تخلیه نشده است و پس از رفع این خطر، نسبت به جمع‌آوری و تخلیه صندوق‌های معابر و خانگی اقدام خواهد شد. 

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) بیان داشت: در قالب جشن نیکوکاری شماره کارت 6037997900001000 در نظر گرفته شده است و مردم می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به این شماره کارت واریز کنند. 

بختیاری در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه در راستای مبارزه با کرونا چه اقداماتی را انجام داده‌اید، گفت:‌با شیوع اولیه این بیماری در دیگر کشورها، دستورالعمل مقابله با بیماری کرونا با توجه به اینکه خانم مرضیه دستجردی وزیر اسبق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در هیأت امنای کمیته امداد حضور دارند، تهیه و به استان‌های مختلف ابلاغ کردیم و همچنین در کمیته امداد نیز ستادی در خصوص مبارزه با کرونا تشکیل شده است. 

وی بیان داشت: در راستای مقابله با بیماری کرونا، ارائه خدمات حضوری را کمتر کرده‌ایم و مددجویان مراجعات فیزیکی به دفاتر کمیته امداد در سراسر کشور کمتر دارند و خدمات به صورت غیرحضوری به آنها ارائه می‌شود. 

وی ادامه داد: بنیاد مستضعفان نیز 30 میلیارد تومان دراختیار کمیته امداد قرار داده است تا در این راستا خدمات لازم را به مددجویان کمیته امداد ارائه بدهیم و با توجه به اینکه 80 هزار خانواده صعب‌العلاج و تعدادی نیز افراد سالمند تحت پوشش کمیته امداد هستند، اولویت کمک‌ها نیز بر همین اساس مشخص شد. 

وی بیان داشت: مقرر گردید ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) نیز بسته‌های بهداشتی دراختیار مددجویان کمیته امداد قرار دهد و در همین راستا طی امروز و یا فردا این بسته‌ها دراختیار مددجویان قرار می‌گیرد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)  اظهار داشت: استانداران نیز در استان‌های مختلف با کمک خیرین، موادهای شوینده تهیه کردند و دراختیار کمیته امداد قرار دادند که این بسته‌ها براساس اولویت‌های مشخص‌شده دراختیار مددجویان کمیته امداد قرار می‌گیرد. 

بختیاری خاطرنشان کرد: تمامی دفترچه‌های بیمه نیز تا پایان فروردین ماه به صورت رسمی تمدید شده است و تعداد زیادی از مددجویان کمیته امداد نیز تحت پوشش بیمه سلامت و تأمین اجتماعی قرار دارند.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر توزیع بسته‌های معیشتی برای افراد تحت‌پوشش کمیته امداد، اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا تعداد قابل توجهی از مردم که شغل کارگری، بنّایی، دستفروشی و دیگر مشاغل را داشته‌اند تعطیل شده است و با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بررسی‌هایی صورت گرفته و جلسات تخصصی با سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شده است تا به این افراد بسته‌های معیشتی ارائه شود. 

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: سه بسته معیشتی دراختیار 7 میلیون نفر که به دلیل شیوع ویروس کرونا کسب و کارشان تعطیل شده است قرار می‌گیرد که یکی از این بسته‌ها در هفته جاری توزیع خواهد شد و دو بسته حمایتی دیگر نیز در سال آینده توزیع می‌شود.

وی بیان داشت: وام قرض‌الحسنه‌ای نیز درنظر گرفته شده است که دراختیار مردم قرار بگیرد که این تسهیلات با 12 درصد سود است که 8 درصد از آن را دولت و 4 درصد را به عنوان کارمزد پرداخت می‌کنند که بازپرداخت آن با سه ماه تنفس و اقساط آن نیز 27 ماهه است. 

وی خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات صورت‌گرفته در سال جاری، توانمندسازی مددجویان کمیته امداد است که در این سالها اقدامات خوبی صورت گرفته و تاکنون توانسته‌ایم 168 هزار اشتغال در کشور ایجاد کنیم که در ایجاد این اشتغال، 6 هزار میلیارد تومان تسهیلات داده‌ایم.

بختیاری گفت: در اوایل سال جاری با حوادث طبیعی از جمله سیل مواجه شدیم و 18 استان کشور درگیر سیل بودند که سه استان بیشترین خسارت را دید. 

وی خاطرنشان کرد: در این سه استان 15 هزار واحد مسکونی نیاز به تعمیرات داشت که تاکنون صددرصد تعمیرات انجام شده است و در آذرماه این تعداد از خانه‌ها تحویل مددجویان داده شد، 10 هزار و 500 واحد مسکونی نیز تخریب شده بود که تاکنون دوسوم این خانه‌ها ساخته و تحویل داده شده و مابقی آن نیز تا پایان خرداد سال 99 تحویل داده خواهد شد. 

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) بیان داشت: در حادثه زلزله آذربایجان شرقی نیز با کمک بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، نسبت به ساخت و تعمیر خانه‌های آسیب‌دیده مددجویان اقدام شد و 500 واحد تا پایان امسال در این خصوص تحویل داده خواهد شد و مابقی آن نیز تا خرداد 99 تحویل می‌دهیم. 

بختیاری یادآور شد: برای سیل سیستان و بلوچستان،‌ کرمان و هرمزگان مردم 27 میلیارد تومان کمک نقدی و غیرنقدی کردند که 6 میلیارد و 500 میلیون تومان آن کمک نقدی بوده استو در راستای حمایت از مددجویان حادثه‌دیده در سیل و زلزله، کمیته امداد نیز اقدامات لازم را انجام داده است و اکثر مددجویان در حال حاضر در رابطه با حوادث اخیر مشکل خاصی ندارند. 

وی درباره بیمه خانواده‌های روستایی و تحت پوشش تأمین اجتماعی نیز گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته با سازمان هدفمندی یارانه‌ها 187 میلیارد تومان به حساب تأمین اجتماعی واریز می‌شود و جریمه دیرکرد آن نیز معاف شده است تا بتوانیم خدمات بهتری را به مددجویانداشته باشیم. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: افراد تحت پوشش کمیته امداد یک میلیون و 550 هزار خانوار است و براساس تبصره 14 نیز 620 هزار خانوار به مددجویان کمیته امداد اضافه شده است که در مجموع 2 میلیون و 200 هزار خانوار جزو خانواده تحت پوشش کمیته امداد هستند که 5 میلیون نفر محسوب می‌شوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول