اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

آخرین اخبار کرونا در خراسان‌جنوبی | از اقدام خیرخواهانه ۲ مالک تا ضدعفونی روستا‌های محروم و مرزی

از آنجایی که در آستانه عید، شیوع کرونا کسب و کارها را تعطیل و بازار را بی‌رونق و کساد کرده است از گوشه و کنار خبرهایی از بخشش اجاره بهای واحدهای صنفی از سوی مالکان و مؤجران شنیده می‌شود.

آخرین اخبار کرونا در خراسان‌جنوبی | از اقدام خیرخواهانه ۲ مالک تا ضدعفونی روستا‌های محروم و مرزی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، چند وقتی می‌شود که بیماری کرونا در سطح جهان شایع شده و در بسیاری از کشورها کار را به تعطیلی واحدهای صنفی، آموزشی، فرهنگی و حتی کارخانه‌ها کشانده است.

در روزهای پایانی سال ۹۸، مردم ایران میزبان مهمان ناخوانده‌ای به نام کرونا هم بودند که تقریبا همه طبقات جامعه را درگیر خود کرده، پس از ورود این ویروس به کشور ما هم شرایط به‌گونه‌ای پیش رفت که بسیاری از مراکز رسما و بسیاری نیز برای احتیاط تعطیل یا نیمه تعطیل شدند.

هر چند که مردم ایران به رسم هر ساله برای گذراندن تعطیلات نوروزی برنامه‌ریزی کرده و سفر را یکی از موارد ضروری این ایام می‌دانند اما امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا تمامی مراکز اقامتی و گردشگری در استان خراسان‌جنوبی تعطیل بوده و در مبادی ورودی بسیاری از شهرها نیز ممنوعیت تردد اعمال می‌شود.

ورودی‌های خضری‌دشت‌بیاض مسدود شد         

براساس مصوبات ستاد مبارزه با ویروس کرونا قرار شد شهرداری برای مسدودسازی ورودی‌های شهر با رعایت مسائل ترافیکی به‌جز ورودی زیرگذر اقدام کند.

 با توجه به دستورالعمل و براساس مصوبه ستاد مبارزه با ویروس کرونا شهرداری اقدام به مسدود کردن همه نقاط ورودی‌های خضری‌دشت‌بیاض کرد ولی یک مکان که پل زیرگذر این شهر است باز خواهد بود.

آخرین اقدامات انجام شده در شهرستان‌ها

سربیشه: شهرستان، هیچ‌گونه برنامه‌ای برای استقبال از مسافران نوروزی ندارد و همشهریان از پذیرش مهمانان خودداری کنند و همچنین آستان بی بی زینب خاتون(س) مود نیز تا اطلاع ثانوی تعطیل و از پذیرش زائر خودداری شود.

بشرویه: در حال انجام به‌منظور کنترل ورودی‌های شهرستان از چند روز قبل در سه محدوده ورودی شهرهای بشرویه و ارسک کنترل و سلامت مسافران بررسی می‌شود تا اگر نیاز به بستری داشته باشند اقدامات بعدی انجام شود.

برای ورود مسافران به داخل شهر ممنوعیتی وجود ندارد اما در ورودی‌ها برای ادامه مسیر از کمربندی راهنمایی می‌شوند و اقلام مورد نیاز آن‌ها در دو ورودی بشرویه در مجتمع امام رضا (ع) و مسجد ابوالفضل (ع) پیش‌بینی شده است.

طبس: برای مقابله با ویروس کرونا اقدامات پیشگیرانه در طبس ادامه دارد، محدودیت حضور در امامزاده، تعطیلی باغ گلشن، مهمانسرای ادارات، زائرسراها، خانه‌های معلم، مهمان‌پذیرها، ممنوع شدن برپایی اسکان موقت و چادر، تعطیلی فعالیت‌های گردشگری در روستاهای هدف گردشگری، برخورد با دست‌فروشان غیرمجاز، ممنوع شدن ورود کامیون به شهرهای طبس، تأمین مایحتاج افراد مسن توسط بسیجیان از جمله این موارد است.

همچنین چهار ایستگاه مراقبتی در مبادی ورودی در دیگ‌رستم، تپه طاق، سه‌راهی جعفری و مسجد شکر جانمایی شده و سواری‌ها، اتوبوس‌ها و کامیون‌ها تا خروجی استان حق توقف ندارند و فقط در این اماکن می‌توانند توقف کنند.

قاین: برنامه استقبال از نوروز امسال در قاینات برای مقابله با شیوع ویروس کرونا برگزار نمی‌شود و همه تلاش‌ها بر مقابله با این ویروس است.

فردوس: در جلسه‌ای با حضور اعضای شورا شهر با فرماندار، ضمن بررسی آخرین اقدامات انجام شده درباره مقابله با کرونا، بر افزایش اقدامات پیشگیرانه و تلاش همه جانبه مردم و مسئولان و جلوگیری از ورود مسافران به شهر تاکید شد.

زیرکوه: ایستگاه‌های مراقبت بهداشتی و توصیه‌های پزشکی با همکاری جامعه پزشکی در این ورودی فعال شده و مقرر گردید در مبادی ورودی به‌خصوص در منطقه کال‌شور که منتهی الیه زیرکوه و هم مرز با خراسان‌رضوی است ایستگاه مراقبت بهداشتی و توسعه‌ای درمانی با همکاری مردم و سازمان‌های مرتبط از قبیل شبکه بهداشت و درمان، هلال‌احمر، بسیج و نیروی انتظامی فعال شود.

خوسف: تشدید نظارت بر رستوران‌ها و فروشگاه‌های حاشیه راه در خوسف تشدید و همچنین پایش سلامت مسافران و رانندگان در مبادی ورودی انجام می‌شود و گروه‌هایی در ورودی شهرستان مستقر شده‌اند تا کار کنترل را انجام دهند.

ضدعفونی و گندزدایی روستا‌های محروم و مرزی

برای حمایت از سلامت جوامع روستایی و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در روستا‌ها و مناطق محروم و مرزی استان ، روستا‌های محروم و مرزی نازدشت، حجت‌آباد، مختاران، گیو، موسویه، امیرآباد، حسین‌آباد سادات واقع در شهرستان‌های بیرجند ، قاین، سربیشه و خوسف ضدعفونی و گندزدایی شدند.

بیش از بیست هزار نفر در روستا‌های فوق ساکن هستند و این عملیات گندزدایی و ضدعفونی تا پایان شیوع ویروس کرونا به صورت مستمر ادامه خواهد داشت.

مهربانی علیه کرونا

هرچند شیوع گسترده بیماری کرونا سبب اضطراب و نگرانی بین مردم شده اما صحنه‌هایی زیبا از نوع‌دوستی و همدلی را رقم زده که مثالش را در سیل امسال تجربه کرده بودیم. در اوج مشکلات راه‌اندازی کمپین‌ها و پویش‌های مختلف برای پشت سر گذاشتن بحران کرونا و روزهای سختی که گریبان‌گیر مردم شده، نشان از حس همدلی و اراده جدی برای شکست این بیماری دارد.

از آنجایی که در آستانه عید، شیوع کرونا کسب و کارها را تعطیل و بازار را بی‌رونق و کساد کرده است از گوشه و کنار خبرهایی از بخشش اجاره بهای واحدهای صنفی از سوی مالکان و مؤجران شنیده می‌شود.

اقدام خیرخواهانه ۲ مالک با بخشش اجاره املاک

یک شهروند بشرویه‌ای با درک شرایط به‌وجود آمده و در جهت همدلی و همراهی با کسبه محترم و مستأجران در اقدامی خیرخواهانه اجاره بهای مغازه‌های مجتمع بین‌راهی را به‌دلیل مشکلات کاری پیش آمده بخشید.

براثر شیوع ویروس کرونا و کاهش تقاضای مردم در آستانه شب عید برای خرید فعالیت‌های کسب و کار و اصناف تحت تأثیر بیماری ویروسی کرونا قرار گرفته است و در همین راستا یکی از شهورندان سربیشه نسبت به بخشش اجاره بهای اسفندماه تعدادی از مغازه‌هایش اقدام کرده است.

امید است سایر مالکین در سراسر استان به‌خصوص مرکز استان با پیوستن به این اقدام خداپسندانه دست یاری به‌سوی یکدیگر دراز کرده و موجبات رحمت الهی وخشنودی ایزدمنان را فراهم کنند.

انتهای پیام/69039/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول