اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

شهروندی که قربانی ویروس شایعه شد نه کرونا+عکس

عضو مجمع جوانان استان یزد با بیان اینکه مردم هر مطلبی را در فضای مجازی باور نکنند و به شایعات دامن نزنند،گفت: هرچند کرونا داشتن نه گناه است و نه جرم؛ اما من هرگز کرونا نداشته، ندارم و در حال حاضر هم زنده هستم.

شهروندی که قربانی ویروس شایعه شد نه کرونا+عکس

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، با شیوع ویروس کرونا در کشور بازار خبرها و البته شایعات فضای مجازی بیش از هر زمان دیگری داغ شد و هر کاربر و یا مدیر فلان کانال یا گروه برای اینکه مطلبی را به نام خود ثبت کند و بازدیدکنندگان بیشتری داشته باشد، هر مطلبی را بلافاصله و بدون اطلاع از صحت یا کذب آن، منتشر می‌کنند.

متأسفانه این اقدامات نسنجیده و عجولانه ضمن اینکه فضای جامعه را ملتهب کرده و افراد را دچار نگرانی و اضطراب می‌کند، برخی افراد را نیز قربانی ویروس شایعه کرده و مشکلات بسیاری برای آنان به وجود می‌آورد.

سید سجاد ابطحی که  این روزها در شهرستان ابرکوه قربانی همین ویروس شایعه شده است در گفتگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: چند روز به خاطر یک سرماخوردگی ساده به بیمارستان ابرکوه مراجعه کردم که پزشکان مربوطه جهت گرفتن سی‌تی‌اسکن از ریه مرا به یزد اعزام کردند.

این عضو مجمع جوانان استان یزد ادامه داد: همین اعزام بهانه‌ای برای شایعه‌سازی برخی افراد شد و کار خود را در فضای مجازی آغاز کردند. ابتدا شایعه ابتلا به کرونا، بعدازآن هم رفتن به کما و در نهایت مرگ مرا در همین فضای مجازی اعلام کردند که کم‌کم به فضای حقیقی جامعه نیز تسری یافت.

ابطحی با بیان اینکه امیدوارم شایعه‌سازان از کار خود پشیمان باشند، خاطرنشان کرد: این شایعه نه‌تنها من، بلکه والدین و تمامی اقوام و خویشان را که برخی در شهرهای دیگر ساکن هستند را متأثر و مشکلات زیادی را بر ما تحمیل کرد و تنها خدا می‌داند که در این مدت چه بر مادر من گذشته است.

وی در توصیه‌ای به مردم گفت: چه تفاوتی دارد که چه کسی کرونا دارد و چه کسی ندارد؟ وظیفه شما تنها در خانه ماندن و رعایت نکات بهداشتی برای حفظ جان خود و عزیزانتان است. پس در خانه بمانید و به‌جای گوش دادن به خبرهای حاشیه‌ای و کذب، کتاب بخوانید و فیلم ببینید.

این مستندساز با تأکید بر اینکه سرعت انتشار شایعه حتی بیش از کرونا هم هست، تصریح کرد: به همه مردم توصیه می‌کنم تا زمانی که از صحت‌وسقم یک خبر مطمئن نشده‌اید، آن را منتشر نکنید؛ چراکه بازی با احساسات و روح و روان دیگران با هیچ دین، منطق و انسانیتی سازگار نیست.

گفتنی است مسئوول شبکه بهداشت و درمان شهرستان به درخواست نامبرده یک گواهی مبنی بر منفی بودن تست کووید 19 سید سجاد ابطحی که در تاریخ هشت اسفندماه سال جاری انجام شده است، صادر کرد.

در ادامه دادستان عمومی و انقلاب ابرکوه در گفتگو با خبرنگار فارس پیرامون انتشار اخبار کذب در فضای مجازی، اظهار کرد: در روزهای اخیر شاهد انتشار برخی اظهارات و بیان آمارهای غیرواقعی مبتلایان یا متوفیان کرونا در فضای مجازی هستیم که پرونده‌های متعددی در این مورد تشکیل شده و در مرحله تحقیقات مقدماتی است.

میثم رنجبر با بیان اینکه اخبار کذب موجب تشویش اذهان عمومی می‌شود، تأکید کرد: متأسفانه برخی اشخاص در شایعه‌سازی به وضعیت روحی و اجتماعی افراد و خانواده هایشان توجهی نکرده و با ذکر نام آنان در لیست مبتلایان، موجب ایجاد هراس و القای ناامیدی می‌شوند.

رنجبر ضمن اخطار جدی به شایعه‌سازان اذعان کرد: فضای مجازی به صورت تخصصی و فنی به طور مستمر توسط کارشناسان حوزه سایبری شهرستان رصد شده، فعالیت افراد زیر ذره‌بین است و با افراد متخلف قاطعانه‌ترین برخورد قانونی انجام خواهد شد.

انتهای پیام/90027

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول