اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

احتمال تعویق جلسه محاکمه نتانیاهو به دلیل کرونا

بعد از اقدام وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی در اعمال «وضعیت اضطراری» در سیستم قضایی از بیم شیوع ویروس کرونا، گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال به تعویق افتادن اولین جلسه محاکمه بنیامین نتانیاهو تشدید شده است.

احتمال تعویق جلسه محاکمه نتانیاهو به دلیل کرونا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، به رغم رد درخواست اخیر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای تعویق ۴۵ روزه روند محاکمه او به اتهام ارتشاء، کلاهبرداری و خیانت در امانت، گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال تعویق این روند با توسل به اقدام وزیر دادگستری این رژیم که یکی از حامیان سرسخت بنیامین نتانیاهو محسوب می‌شود، تشدید شده است.

به نوشته «تایمز اسرائیل»، وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی که یکی از متحدان و حامیان سرسخت بنیامین نتانیاهو است، بامداد امروز یکشنبه سیستم قضایی و دادگاه‌ها در فلسطین اشغالی را در «وضعیت اضطراری» قرار داد.

طبق آخرین خبرها تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در فلسطین اشغالی به ۲۰۰ نفر افزایش پیدا کرده است.

از سوی دیگر، وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی خبر داد، حدود ۴۰ هزار نفر در فلسطین اشغالی شامل نزدیک به ۱۰۰۰ پزشک، بیش از ۶۰۰ پرستار، ۱۷۰ نفر از نیروهای درمانی و ۸۰ داروساز از بیم ابتلا به کرونا تحت قرنطینه خانگی قرار گرفته‌اند.

به گفته «عمیر اوهانا» وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی «وضعیت اضطراری ۲۴ ساعته» در سیستم قضایی بدان جهت اعمال می‌شود که با توجه به شیوع کرونا «ترس واقعی درباره آسیب رسیدن جدی به سلامت عمومی» وجود دارد.

پایگاه خبری «تایمز اسرائیل» با اشاره به اعمال این وضعیت اضطراری نوشت: «این تصمیم بدان معناست که دادگاه‌ها تنها می‌توانند جلسات ضروری و فوری در خصوص بازداشت، بازخواست و دیگر امور مربوط به "وضعیت اضطراری" را برگزار کنند و جلسات مربوط به برخی از مسائل مدنی هم نادیده گرفته شود».


«عمیر اوهانا» وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی

 

دفتر اوهانا وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی در بیانیه خود اعلام کرده که تصمیم به اعمال وضعیت اضطراری را بنا به توصیه‌های وزارت بهداشت اتخاذ کرده و خود اوهانا بعد از پایان وضعیت اضطراری ۲۴ ساعته، اوضاع را بررسی خواهد کرد و درباره آینده تصمیمگیری خواهد کرد.

بنا بر گزارش تایمز اسرائیل، اگر همانطور که انتظار می‌رود وضعیت اضطراری در سیستم قضایی فلسطین اشغالی تمدید شود، این بدان معناست که اولین جلسه محاکمه نتانیاهو در تاریخی که قبلا مقرر شده بود، برگزار نخواهد شد.

طبق برنامه قبلی قرار بر آن بوده که اولین جلسه دادگاه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هفدهم مارس (۲۷ اسفند) به اتهام ارتشا، کلاهبرداری و خیانت در امانت برگزار شود.

گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال به تعویق افتادن دادگاه نتانیاهو در شرایط انجام می‌شود که او برای تعویق روند محاکمه در جریان سه پرونده فساد دولتی و مالی درخواست تعویق داده بود اما این درخواست در تاریخ ۲۰ اسفندماه رد شده بود.

«آویخای مندلبیت» دادستان کل رژیم صهیونیستی هشتم بهمن ماه سال جاری کیفرخواست نتانیاهو را به دادگاه قدس اشغالی تقدیم کرده و او به اولین نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تبدیل شد که در زمان اشتغال به این سمت در یک محکمه قضائی به جرائمی از قبیل ارتشا و کلاهبرداری متهم شده است (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول