اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

ضرورت بسیج سازمان‌های مردم نهاد استان برای مقابله با ویروس کرونا

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین: بسیج سازمان‌های مردم نهاد استان برای مقابله با ویروس کرونا ضروری است.

ضرورت بسیج سازمان‌های مردم نهاد استان برای مقابله با ویروس کرونا

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مریم بیدخام مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین روز شنبه در نشست هم اندیشی خیران استان در خصوص کمک به پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا گفت: بسیج سازمان‌های مردم نهاد استان برای مقابله با ویروس کرونا ضروری است.

بیدخام افزود: تجربه ثابت کرده هرگاه جمعیت خیران و تشکل‌های مردم نهاد همگام با دولت در کاهش معضلات اجتماعی و افزایش سرمایه اجتماعی همراه شده، نتایج خیلی خوبی به دست آمده است.

وی اضافه کرد: در شرایط کنونی که جامعه با بحران ویروس و شیوع بیماری کرونا روبه رو است و سلامت جسم و روان آحاد جامعه مدام تهدید می‌شود، لازم است که خیران با کمک‌های مادی و معنوی پای کار آمده و برای مقابله با این بیماری پیشگام شوند.

بیدخام با بیان اینکه این بیماری تبدیل به یک مساله ملی و بین‌ المللی شده است، تصریح کرد: اگرچه اقدامات خیلی خوبی توسط کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی و مدافعان جان برکف سلامت صورت گرفته است، اما برای جلوگیری از عمق و گسترش این ویروس نیازمند یک عزم همگانی و بسیج آحاد مردم در گروه‌های جهادی به ویژه خیران و تشکل‌های خیریه هستیم.

این مسؤول مشارکت‌های مردمی و همبستگی و اعتماد اجتماعی را عاملی مهم در شکست بیماری کرونا عنوان کرد و گفت: در این برهه زمانی از خیران انتظار می‌رود که با همراهی و مشارکت همدلانه در حمایت از اقشار آسیب پذیر و تامین تجهیزات مورد نیاز دانشگاه علوم پزشکی یار و یاور مردم و دولت باشند.

بیدخام به سیاست‌های ابلاغی وزارت کشور در چارچوب برنامه ملی مبارزه با بیماری کرونا اشاره کرد و بیان داشت: این برنامه‌ها با همکاری جمعیت هلال احمر، دانشگاه علوم پزشکی و با کمک سازمان‌های مردم نهاد و همراهی خیران در حوزه اطلاع رسانی و آموزش عمومی و همچنین تامین نیازهای بخش‌های محروم جامعه و اقشار حاشیه نشین سازماندهی شده و باید مورد استفاده قرار گیرد.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین یادآور شد: هر شهروند می‌تواند در حد وسع خود در این امر خداپسندانه مشارکت کند و مطمئن باشد علاوه بر اجر معنوی این امر خیر، تاثیر آن را در زندگی خود مشاهده خواهد کرد.

در پایان این نشست مصوب شد تا پویش نذر سلامت برای مشارکت عموم شهروندان و خیران مورد توجه قرار گرفته و کمک‌های جمع آوری شده نیز پس از ساماندهی دانشگاه علوم پزشکی در نقاط مختلف استان به کار گرفته شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول