اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

خیران، جوانان و پویش‌های مردمی مثلث کمک به دولت/ مهم‌ترین خواسته ما از مردم ماندن در منزل است

فرماندار شهرستان گنبدکاووس با اشاره به تلاش‌های شبانه روزی ادارات و گروه‌های مردمی برای مقابله با کرونا در این شهرستان، گفت: مهم‌ترین خواسته ما ماندن مردم در منازل است.

خیران، جوانان و پویش‌های مردمی مثلث کمک به دولت/ مهم‌ترین خواسته ما از مردم ماندن در منزل است

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، ظهر امروز برای چندمین بار در روزها و هفته‌های اخیر شورای سلامت و ستاد مبارزه با کرونای شهرستان گنبدکاووس در فرمانداری این شهرستان با حضور مسوولان ادارات و نهادها و همچنین نمایندگان گروه‌ها، مجموعه‌ها، پویش‌ها و سمن‌های مردمی با دستور کار بررسی آخرین اقدامات، نیازمندی‌ها و هماهنگی برای اقدامات آتی تشکیل شد.

* اقناع مردم با اقدامات ایجابی در اولویت باشد

فرماندار شهرستان گنبدکاووس در این جلسه با اشاره به اینکه در طول روزهای گذشته به صورت روزانه تمامی مولفه‌های مهم در مبارزه با بیماری کرونا از مدیران مربوطه استعلام و تصمیمات لازم اتخاذ شده است، اظهار کرد: به دلیل توصیه‌های مدیریت شبکه بهداشت از برگزاری روزانه جلسات حضوری به دلیل امکان شیوع بیماری پرهیز شده است.

عبدالقدیر کریمی با بیان اینکه همه می‌دانیم مهم‌ترین راهکار مقابله با این بیماری در منزل ماندن است، افزود: در این مسیر کار مهمی که باید همه مسوولان و گروه‌های مردمی انجام دهند اقناع مردم با حرکت‌های ایجابی است.

وی با تشکر از اهالی رسانه و مطبوعات شهرستان گنبدکاووس به پاس همکاری بسیار خوب با ستاد مبارزه با کرونای شهرستان، خاطرنشان کرد: با توجه به جلسه مشترک با روسای ادارات تبلیغات اسلامی و اوقاف و امور خیریه شهرستان از امروز تمامی مساجد نیز برای اطلاع رسانی به کمک رسانه‌ها خواهند آمد.

* توزیع 21 ونتیلاتور در بیمارستان‌های گنبدکاووس

فرماندار شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اینکه راه‌اندازی پویش‌های مردمی توسط گروه‌های خودجوش مردمی و سازمان‌های مردم نهاد به ویژه جوانان در کنار کمک خیرین گنبدی برای تهیه اقلام بهداشتی و تجهیزات بیمارستانی دو اتفاق بزرگ در گنبدکاووس بوده است، گفت: در روز گذشته 17 ونتیلاتور به بیمارستان پیامبر اعظم (ص)، دو دستگاه به بیمارستان شهدا و دو دستگاه نیز به بیمارستان تامین اجتماعی اهدا شده است.

کریمی از اقدامات بسیار خوب و ارزشمند مدیران در بخش مرزی داشلی‌برون تشکر کرد و ادامه داد: خوشبختانه وضعیت در روستاهای گنبدکاووس خوب ارزیابی شده و مردم با هوشیاری و دقت در حال مبارزه با بیماری هستند.

* از ورود دام به استان گلستان جلوگیری شود

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان گنبدکاووس نیز دراین جلسه با اشاره به اینکه در مبارزه با این بیماری سه اقدام بزرگ باید صورت گیرد، اضافه کرد: ضدعفونی، واکسیناسیون و قرنطینه که به جز واکسیناسیون که هنوز موفق به دستیابی به آن در دنیا نشده‌ایم در دو حوزه دیگر در حال اقدامات خوبی هستیم.

نادر گوگلانی با بیان اینکه میدان دام شهرستان گنبدکاووس از همان روزهای ابتدایی تعطیل شده است، گفت: اما متاسفانه به دلیل عدم اطلاع مردم در سایر استان‌ها هر روز حجمی از کامیون‌ها و نیسان‌های حامل دام وارد استان گلستان و شهرستان گنبدکاووس می‌شوند که باید در مبادی ورودی توسط نیروهای انتظامی از این اقدام ممانعت صورت گیرد.

وی با ابراز نگرانی از افزای حجم کشتار دام در سطح شهرستان در روزهای اخیر، افزود: این موضوع نشان می‌دهد که مردم تا حدودی موضوع بیماری کرونا را جدی نگرفته و برای میهمانی‌های عید نوروز نیز برنامه‌ریزی‌هایی دارند.

* تداوم بازرسی از بازار و اطلاع رسانی بهداشتی

رئیس اتاق اصناف شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اینکه در این اتاق تعداد هشت نفر بازرس وجود دارد، خاطرنشان کرد: تمامی این هست نفر در طول روز در سطح بازار مشغول بازرسی هستند اما تا یک ضابط قضایی همچون ماموران نیروی انتظامی همراه آنها نباشند نمی‌توان نتیجه کاملی از این موضوع گرفت.

عادل همت‌زاده با بیان اینکه در سطح بازار با تهیه اطلاعیه‌های بهداشتی و همچنین آموزش‌های مجازی تلاش کرده این سطح رعایت مسائل بهداشتی را بالا ببریم، تصریح کرد: به صورت روزانه نیز موضوعات و تذکرات لازم را به صورت پیامکی به اعضای اتحادیه‌های لازم منعکس می‌کنیم.

گفتنی است در این جلسه آقایان «حسام محمدی»، «مهدی باقریان»، «مزدک بهروش» و «حسن جعفری» به نمایندگی از پویش‌های مردمی، سمن‌ها و مجموعه‌های خودجوش مردمی نیز ضمن بیان ایده‌ها و ابتکارات، نظرات خود را برای بهبود عملکرد ستاد مبارزه با کرونای شهرستان گنبدکاووس بیان کردند.

انتهای پیام/83014

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول