اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

حمایت دستگاه قضا از مصوبات ستاد مقابله با کرونا/ با اخلال‌گران نظم عمومی برخورد می‌شود

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی خطاب به متخلفان و افراد متخطی، متذکر شد: اگر جایی لازم شود و یا ببینیم کسی از مقررات وضع شده در ستاد مدیریت بیماری کرونا تمکین نمی‌کند حتماً با دستورات قضائی برخورد قانونی و جدی صورت خواهد گرفت.

حمایت دستگاه قضا از مصوبات ستاد مقابله با کرونا/ با اخلال‌گران نظم عمومی برخورد می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به حمایت جدی دستگاه قضا از مصوبات ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: متأسفانه امروز از ناحیه برخی از مردم این معضل جدی گرفته نشده و بدون توجه به هشدارهای بهداشتی زندگی عادی خودشان را می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه هشدارهای وزارت بهداشت و قرارگاه‌های بهداشتی استان باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و بدون افراط و تفریط ملزم به رعایت آن‌ها باشیم، بیان داشت: زندگی کردن طبق روال قبل و بی‌اهمیت دانستن بیماری کرونا خطر جدی است که نه‌تنها فرد و خانواده وی را بلکه جامعه را تهدید می‌کند.

ضرورت کاهش ترددها و کنترل ورودی‌ها

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه مردم باید توصیه‌های پزشکی و بهداشتی را جدی بگیرند و خودشان را ملزم به اجرای آن بدانند، تصریح کرد: ترددها در جاده‌ها و سطح شهر باید محدود و ورودی‌های شهر با جدیت کنترل شود و این موضوع چنانچه نیاز به ورود دستگاه قضائی را پیدا کرد قطعاً حمایت خواهیم کرد.

حمیدی بر لزوم نظارت‌های مسؤولان قضائی استان به‌خصوص در ایام نوروز تأکید کرد و بیان داشت: باید قضات کشیک دستگاه قضائی استان و سازمان‌های تابعه در ایام تعطیلات نوروز در دسترس باشند و مدیریت‌های لازم انجام شود تا مراجعین مردمی امورشان به سرعت انجام و معطل نمانند.

وی خانه را بهترین و امن‌ترین مکان برای خانواده‌ها و جلوگیری از ویروس کرونا دانست و تصریح کرد: در آستانه فرا رسیدن نوروز هستیم و در این ایام مهمانی‌ها، رفت و آمدها و مسافرت‌های غیر ضرور با توجه به شرایط کنونی کشور بسیار خطرناک است.

تمهیدات دستگاه قضا در خصوص سرپیچی از مقررات

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی خطاب به متخلفان و افراد متخطی، متذکر شد: اگر جایی لازم شود و یا ببینیم کسی از مقررات وضع شده در ستاد مدیریت بیماری کرونا تمکین نمی‌کند حتماً با دستورات قضائی برخورد قانونی و جدی صورت خواهد گرفت و دادستانی به‌عنوان مدعی‌العموم هم وظیفه خودش را در تأمین سلامت جامعه و مردم به بهترین نحو انجام خواهد داد.

حمیدی از برخورد بدون اغماض با اخلاگران نظم عمومی در چهاشنبه پایان سال خبر داد و عنوان کرد: با هنجارشکنان و افرادی که در نظم  عمومی اخلال ایجاد کنند مخصوصا در چهارشنبه پایان سال برخورد شدید قانونی خواهد شد و هیچ‌گونه اغماضی صورت نخواهد گرفت.

برخورد با برهم زنندگان نظم و امنیت در چهارشنبه آخر سال

وی افزود: در این ایام اگر جایی تجمعی شکل بگیرد، علاوه بر تهدیدات همیشگی تهدیداتی در رابطه با انتشار ویروس کرونا وجود دارد لذا به‌همین منظور هماهنگی‌های لازم با مراجع انتظامی برای جلوگیری از این تجمعات به عمل آمده است.

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی مطرح کرد: دستورات لازم به نیرو‌های نظامی و انتظامی صادر شده و این دستورات با هدف برخورد در صحنه با خاطیان و برهم زنندگان نظم و سلامت مردم است که مورد شناسایی قرار می‌گیرند و بعد از دستگیری به مراجع قضائی معرفی و دستگاه قضا هم پرونده آن‌ها را وفق موازین قانون رسیدگی خواهد کرد.

انتهای پیام/69039/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول