اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

الکل و مواد مخدر هیچ نقشی در پیشگیری از «کرونا» ندارند/ مردم به شایعات توجه نکنند

دبیر کارگروه سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: نه مواد مخدر و نه الکل، به هیچ وجه نقشی در پیشگیری از «کرونا» ندارند، جز اینکه شدت آسیب را برای بدن بدتر و بدتر می‎کنند.

الکل و مواد مخدر هیچ نقشی در پیشگیری از «کرونا» ندارند/ مردم به شایعات توجه نکنند

حسین بیگلری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار داشت: سازمان بهداشت جهانی، بیماری کروناویروس را به عنوان یک بیماری همه‌گیر جهانی اعلام کرده است؛ یعنی هیچ کشوری در دنیا از کرونا ویروس مصون نیست و همه کشورها به نحوی درگیر هستند.

وی کشورهای چین، ایتالیا و ایران را به عنوان خط اصلی نبرد با کروناویروس معرفی کرد و گفت: موارد تازه‌ای از مبتلایان، روزانه از این کشورها در حال گزارش است.

رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ادامه داد: سالمندان، بیماران سرطانی و کسانی که بیماری زمینه‌ای دارند، به دلیل اینکه سیستم ایمنی بدن آن‌ها ضعیف است، بیشتر در معرض خطر هستند.

بیگلری خطاب به کسانی که ویروس کرونا را جدی نمی‌گیرند و این روزها در بازار در حال خرید هستند، گفت: هرگونه اقدام غیرضروری را در این روزها به فرصتی دیگر در بهار منتقل کنید و فقط در منزل بمانید و از هرگونه تجمع، تردد و تماس پرهیز کنید.

دبیر کارگروه سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، در توضیح برخی از باورهای غلط در خصوص مصرف برخی از خوراکی‌ها برای جلوگیری از شیوع کرونا ویروس، افزود: برخی از خوراکی‌ها سیستم ایمنی را به صورت کوتاه مدت قوی نگه می‌دارند، اما اینکه جلوی انتشار کروناویروس را بگیرند یک باور غلط است.

وی به یکی از این باورهای غلط در نوشیدن الکل اشاره و بیان کرد: متاسفانه مواردی از مرگ و میر ناشی از نوشیدن الکل در این راستا در کشور داشته‌ایم که یک مورد نیز در کرمانشاه اتفاق افتاد.

بیگلری افزود: نوشیدن الکل صنعتی صدماتی جبران‌ناپذیر از جمله کوری و نارسایی کلیوی در افراد ایجاد می‌کند.

رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: نه مواد مخدر و نه الکل به هیچ وجه نقشی در پیشگیری از کرونا ندارند، جز اینکه شدت آسیب را برای بدن بدتر و بدتر می‎کنند.

وی تصریح کرد: راه انتقال این بیماری از طریق آب لوله‌کشی شهر نیست، آب آشامیدنی شهر کاملا سالم است و نیازی نیست جوشانده و بعد مصرف شود.

بیگلری اشاره‌ای نیز به ماندگاری این ویروس در محیط کرد و افزود: ماندگاری ویروس کرونا روی سطوح فلزی، استیل، دستگیره درب بیش از ماندگاری روی لباس و پارچه است و 2 تا 9 روز اعلام شده است.

وی دوره کمون و نهفتگی کوید 19 را عامل اصلی انتشار آن اعلام کرد و گفت: دوران کمون ویروس از بدو ورود به بدن تا ایجاد بیماری 14 روز طول می‌کشد، البته بستگی به توانایی سیستم ایمنی افراد دارد.

انتهای پیام/پ/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول