اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

ایثار شیمیدُر آماده نخستین قهرمانی سال 99 ورزش قم

تیم جانبازان و معلولین ایثار شیمیدُر قم در سال 99 برای کسب سومین قهرمانی خود در ادوار مختلف رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال با ویلچر باشگاه‌های کشور تلاش می‌کند.

ایثار شیمیدُر آماده نخستین قهرمانی سال 99 ورزش قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، تیم بسکتبال با ویلچر ایثار شیمیدر قم که سابقه دو مقام قهرمانی لیگ برتر بسکتبال با ویلچر باشگاه‌های ایران در سال‌های 1393 و 1394 را دارد و در سال‌های 1391 و 1392 نیز دو مقام نایب‌قهرمانی لیگ برتر را به خود اختصاص داده در سال 99 به دنبال تحقق سومین قهرمانی این رقابت‌ها است.

نماینده بسکتبال با ویلچر استان قم با هدایت جواد شهره‌غلامی بازیکن خوشنام بسکتبال قم و کشورمان که در سال‌های 1391 و 1392 این تیم را نایب‌قهرمان لیگ برتر ایران کرد و در سال 1395 نیز با وی به مقام چهارم لیگ برتر رسید، در این دوره وضعیت مطلوبی برای کسب سومین قهرمانی خود در تاریخ لیگ برتر دارد.

این تیم که با حضور دو تن از یادگاران هشت سال دفاع مقدس یعنی علی خوشرفتار به عنوان مدیرعامل و یحیی ابطحی به عنوان رئیس هیات مدیره مورد حمایت یک حامی مالی موفق در بسکتبال ایران یعنی شیمیدُر است، در مرحله مقدماتی مسابقات این دوره لیگ برتر امتیازی مشابه تیم شهروند آمل کسب کرد اما با احتساب بازی‌های رو در روی به عنوان تیم دوم به مرحله پلی‌آف راه پیدا کرد.

 

رتبه دوم ایثار شیمیدُر قم در مرحله مقدماتی

از جمع 6 تیمی که امسال در لیگ برتر بسکتبال با ویلچر مردان ایران حضور داشتند، پیام مخابرات اصفهان به عنوان صدرنشین گروه نخست و شهروند آمل به عنوان صدرنشین گروه دوم به صورت مستقیم جواز صعود به مرحله نهایی را کسب کرده‌اند و از بین چهار تیم دیگر دو تیم راهی مرحله پایانی می‌شوند.

تیم بسکتبال با ویلچر ایثار شیمیدُر قم که در مرحله مقدماتی با سه برد و یک باخت و تنها به دلیل محاسبه نتیجه بازی رو در روی با تیم شهروند آمل، هم امتیاز با این تیم در مکان دوم جدول رده‌بندی گروه دوم مرحله مقدماتی ایستاد، در پلی‌آف با تیم سوم گروه نخست بازی‌های این فصل یعنی آسایشگاه فیاض‌بخش مشهد مسابقه می‌دهد.

 

پیروزی شاگردان غلامی در نخستین بازی پلی‌آف

دیدارهای دور برگشت مرحله پلی‌آف فصل 1398 لیگ برتر بسکتبال با ویلچر مردان باشگاه‌های ایران در حالی به انجام می‌رسد که تیم پرافتخار ایثار شیمیدُر قم در این مرحله از رقیب مشهدی خود میزبانی می‌کند تا با عبور از آن راهی مرحله نهایی شود و به تلاش خود برای سومین قهرمانی این مسابقات ادامه دهد.

شاگردان جواد شهره‌غلامی در پرافتخارترین تیم باشگاهی ورزش جانبازان و معلولین استان قم بعد از دو پیروزی برابر هیات اراک و یک برد ارزشمند مقابل شهروند آمل در مرحله مقدماتی، برای انجام نخستین بازی مرحله پلی‌آف روز 25 بهمن به مشهد مقدس رفتند و تیم آسایشگاه شهید فیاض‌بخش مشهد را در خانه خود با حساب 71 بر 65 شکست دادند.

 

2 بار تعویق بازی برگشت نمایندگان قم و مشهد

این دو تیم قرار بود طبق برنامه انجمن بسکتبال با ویلچر ایران روز دوم اسفند ماه بازی برگشت خود را در قم برگزار کنند اما به دلیل همزمانی با انتخابات مجلس شورای اسلامی، زمان بازی آنها به روز جمعه نهم اسفند تغییر کرد ولی این زمان هم به سبب شیوع ویروس کرونا دست‌خوش تغییر شده و بدین‌ترتیب نماینده‌های قم و مشهد در سال 99  به میزبانی قم طبق اعلام انجمن بسکتبال باویلچر فدراسیون جانبازان و معلولین به مصاف یکدیگر می‌روند.

چنانچه تیم ایثار شیمیدُر قم پیروز بازی برگشت باشد راهی مرحله نهایی فصل 1398 مسابقات لیگ برتر بسکتبال با ویلچر مردان ایران می‌شود اما اگر مشهدی‌ها فاتح این بازی باشند، کار به مسابقه سوم می‌کشد که با توجه به امتیازات و رتبه‌های دو تیم در مرحله مقدماتی، میزبان بازی سوم هم تیم ایثار شیمیدُر قم خواهد بود.

 

به دنبال سومین قهرمانی در بسکتبال با ویلچر ایران هستیم

مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی جانبازان و معلولین ایثار قم گفت: شرایط تیم از نظر روحی و روانی بسیار خوب است، بازیکنان انگیزه بالایی دارند تا با نمایش آمادگی خود و قدرت تیمی ایثار، در مرحله نهایی لیگ برتر بسکتبال با ویلچر به دنبال سومین قهرمانی این رقابت‌ها به مصاف حریفان برویم.

علی خوشرفتار در ادامه بیان کرد: ما بعد از کسب رتبه دوم جدول رده‌بندی گروه دوم مرحله مقدماتی لیگ برتر بسکتبال با ویلچر راهی مرحله پلی‌آف شدیم و در نخستین بازی خود با تیم سوم گروه اول یعنی آسایشگاه شهید فیاض‌بخش مشهد در خانه حریف بازی کردیم که با پیروزی تیم ایثار شیمیدر همراه بود.

 

تیمی نصف و نیمه به مشهد رفت

رئیس هیات مدیره ایثار نیز به فارس گفت: سفر پرماجرایی به مشهد داشتیم و به دلیل اینکه محدودیت‌های مالی داریم، تمام اعضای تیم را به مشهد مقدس نبردیم چون هدف این بود که از نظر مالی صرفه‌جویی کنیم، ضمن اینکه نصف تیم ما هم می‌توانست از این دیدار با دست پر خارج شود که خوشبختانه همینطور شد و میزبان خود را شکست دادیم.

یحیی ابطحی با بیان اینکه حتی من هم در این سفر همراه تیم نرفتم تا از این طریق به تیم کمک کنم، خاطرنشان کرد: بردن نماینده مشهد کار آسانی نبود ولی با تدابیر کادر فنی و بازی درخشان بازیکنان این مسابقه را بردیم، قرار بود بازی برگشت ما روز دوم اسفند انجام شود که به دلیل انتخابات مجلس به نهم اسفند موکول شد ولی باز هم به تعویق افتاد و قطعا به سال 99 می‌رود.

 

لغو بازی‌های نهایی به دلیل شیوع کرونا

وی اضافه کرد: در نامه‌ای که از فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین دریافت کردیم بازی‌های برگشت مرحله پلی‌آف و همچنین مسابقات مرحله نهایی که قرار بود 15 و 16 اسفند به انجام برسد لغو شده و با این اوصاف یقینا در سال آینده برنامه‌ریزی و برگزار شود.

ابطحی در پایان افزود: قرار بود در هفته منتهی به بازی برگشت پلی‌آف اردوی تیم در قم تشکیل شده و در سالن شهدای بهزیستی به آمادگی تیم بپردازیم، با این اوصاف فعلا تمرینات تعطیل است و طبق برنامه‌ای که کادر فنی ارائه کرده فعلا از بازیکنان خواسته‌ایم به صورت انفرادی تمرین کنند تا اوضاع فعلی که ناشی از شیوع ویروس کرونا است، ان‌شاءالله بهبود پیدا کند.

==============

گزارش از رضا جعفری

==============

انتهای پیام / 78002*20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول