اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

اعلام آمادگی نزاجا جهت استقرار ۱۰۰۰ تخت برای نقاهتگاه

استاندار گیلان با اشاره به اعلام آمادگی نزاجا برای استقرار یک‌هزار تخت برای نقاهتگاه گفت: در گام نخست ۵۰۰ تخت در مراکز اعلامی دانشگاه علوم پزشکی مستقر و در گام دوم نیز این میزان به یک هزار تخت خواهد رسید.

اعلام آمادگی نزاجا جهت استقرار ۱۰۰۰ تخت برای نقاهتگاه

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ارسلان زارع ظهر امروز در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با بیماری کرونا که با حضور معاون آماد و پشتیبانی نیروی زمینی ارتش در سالن غدیر استانداری با قدرشناسی از حسن توجه فرمانده نزاجا مبنی بر انتخاب گیلان به‌عنوان نخستین استان برای انجام مأموریت ابلاغی فرماندهی معظم کل قوا اظهار کرد: لشکر ۱۶ زرهی قزوین که در مقابله با ویروس کرونا به استان اعزام می‌شوند، در برهه‌های مختلف نیز همکاری و همراهی خوبی با مدیران استان داشته است.

وی با اشاره به اینکه اجرای برنامه‌ها در راستای سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا صورت می‌گیرد، گفت: ارتش به‌ویژه نیروی زمینی امکانات لجستیکی خوبی در اختیار دارد که در این برهه زمانی، پای‌کار هستند.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه طبق توافقات صورت گرفته محورهای غرب و شرق استان کماکان توسط ناجا و هلال‌احمر نظارت می‌شود، افزود: غربالگری در محور قزوین رشت با استقرار گیت توسط نیروهای لشکر ۱۶ زرهی نزاجا انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در پنج نقطه از شهر رشت و نیز پنج مکان دیگر در شهرستان‌های غرب گیلان ایستگاه‌های تشخیص سرپایی توسط نزاجا برپا می‌شود، خاطرنشان کرد: سطح معابر برخی از شهرستان‌های استان نیز توسط خودروهای نزاجا ضدعفونی خواهد شد.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه بر اساس برنامه‌ریزی‌های دانشگاه علوم پزشکی دو هزار و ۱۵۰ تخت به‌عنوان نقاهتگاه باید تعبیه شود که از این میزان ۵۰۰ تخت مهیا شده، تصریح کرد: با توجه به اعلام آمادگی نزاجا برای استقرار یک‌هزار تخت برای نقاهتگاه، در گام نخست ۵۰۰ تخت در مراکز اعلامی دانشگاه علوم پزشکی مستقر و در گام دوم نیز این میزان به یک هزار تخت خواهد رسید.

به گفته وی نماینده عالی دولت در گیلان، از ظرفیت خوب نزاجا در کنار نیروهای سپاه، دریایی ارتش و شهرداری‌ها طی نیمه اول فروردین‌ماه با هماهنگی آموزش‌وپرورش برای ضدعفونی کردن مدارس نیز استفاده می‌شود.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول