اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

رهبران سیاسی افغانستان خواستار ایجاد هیاتی برای اداره امور این کشور شدند

شماری از رهبران سیاسی افغانستان خواهان ایجاد یک مرجع با صلاحیت برای رهبری روند صلح و همچنین و امور مهم این کشور شدند.

رهبران سیاسی افغانستان خواستار ایجاد هیاتی برای اداره امور این کشور شدند

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، شماری از رهبران سیاسی افغانستان خواهان ایجاد یک مرجع با صلاحیت برای رهبری روند صلح و همچنین و امور مهم این کشور شدند.

عبدالله عبدالله، حامد کرزی، کریم خلیلی، گلبدین حکمتیار، صلاح‌الدین ربانی، محمد محقق، انورالحق احدی و برخی دیگر از رهبران احزاب سیاسی، هیاتی را تشکیل داده‌اند تا روی یک «هیات مذاکره‌کننده جامع، فراگیر و قابل قبول» کار کند.

عبدالله، با اعلام خبر این نشست از توافق افراد شرکت کننده بر ضرورت ایجاد یک مرجع باصلاحیت برای رهبری روند صلح و هماهنگ‌سازی دیدگاه‎های همه جوانب سیاسی در امور مهم کشوری خبر داد.

وی تاکید کرد که اعضای شرکت کننده در این نشست در اعلامیه مشترک گفته‌اند که هیأت مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی افغانستان باید فراگیر و همه‌جانبه باشد و تعیین این هیات به صورت یک‌جانبه روند صلح را با چالش مواجه می‌کند.

رهبران سیاسی در اعلامیه خود گفته‌اند که بحران انتخابات روند صلح تحت تاثیر قرار داده و باید از طریق گفت‌وگو حل شود.

این در حالی است که رسانه‌ها اعلام کردند که «زلمی خلیلزاد» فرستادۀ ویژه آمریکا برای صلح افغانستان فهرست نام‌ اعضای هیات مذاکره کننده صلح را در اختیار شماری از سیاسیون این کشور برای نظرخواهی قرار داده است. 

در این فهرست اسامی باتور دوستم، کریم امین، ضرار احمد مقبل، محمد ناطقی، رسول طالب، حبیبه سرابی، کلیم‌الله نقیبی، ژنرال ایوب انصاری، اورزلا نعمت، نادر نادری، متین بیگ، زینب موحد، عنایت‌الله بلیغ، شریفه زرمتی و عبدالهادی ارغندیوال دیده می‌شوند.

براساس توافق آمریکا و طالبان قرار بود که از 10 مارس سال جاری میلادی در ابتدا زندانیان طالبان آزاد و سپس مذاکرات بین الافغانی میان این گروه و طرفهای افغان قرار بگیرد. 

اما با بحران بوجود آمده ناشی از بحران انتخابات در افغانستان تاکنون لیست منسجمی برای مذاکره فراهم نشده، این در حالی است که غنی در مراسم تحلیف ریاست جمهوری خود اعلام کرده بود که تا روز پنج شنبه هفته گذشته لیستی را معرفی خواهد کرد. 

انتهای پیام/ ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول