اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

اهدای ۷۵ دستگاه کمک تنفسی توسط بخش خصوصی در مازندران

رئیس اتاق بازرگانی مازندران گفت: بخش خصوصی مازندران که برای مقابله با کرونا ویروس به صورت جهادی و عملی وارد میدان شده است، در دو مرحله ۲۰ دستگاه کمک تنفسی(ونتیلاتور) و ۵۵ دستگاه Bipap را به بیمارستان‌های استان تحویل داد.

اهدای ۷۵ دستگاه کمک تنفسی  توسط بخش خصوصی در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، رئیس اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاورزی مازندران 21 اسفندماه از خرید 40 دستگاه کمک درمانی برای بیماران کرونای که نیاز اساسی مراکز درمانی طی این روزها است خبر داد و اما امروز وعده مسؤولان این بخش محقق شده است و عبدالله مهاجر رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مازندران اظهار کرد: بخش خصوصی مازندران که برای مقابله با کرونا ویروس به صورت جهادی و عملی وارد میدان شده است، در دو مرحله ۲۰ دستگاه کمک تنفسی (ونتیلاتور) و ۵۵ دستگاه Bipap را به بیمارستان‌های استان تحویل داد.

وی افزود: اتاق بازرگانی هر آنچه در توان دارد برای امنیت و آرامش مردم دریغ نمی‌کند، در جلسه گذشته مواردی از نیازمندی‌ها اعلام و درخواست شد که بخش خصوصی پای کار بیاید، در این جنگ زیستی آمادگی خود را اعلام کرده و نخستین قدم را با جدیت برداشت.

 

مهاجر اضافه کرد: درخواست دانشگاه علوم پزشکی استان تأمین تعدادی قابل توجه دستگاه تنفسی بوده که اتاق بازرگانی بلافاصله وارد عمل شد و توانستیم با مشارکت فعالان اقتصادی در دو مرحله ۷۵ دستگاه تنفسی را در کمتر از ۲۴ ساعت خریداری کنیم.

این مسؤول اعلام کرد: از این ۷۵ دستگاه کمک تنفسی بر اساس انتخاب دانشگاه‌های علوم پزشکی استان؛ ۶ دستگاه به بیمارستان خاتم الانبیاء بهشهر، ۲ دستگاه بیمارستان امام حسین نکا، ۲ دستگاه به بیمارستان امام خمینی ساری، ۲ دستگاه به بیمارستان بوعلی سینای ساری، ۹ دستگاه به بیمارستان رازی قائمشهر، دو دستگاه به بیمارستان ولیعصر قائم‌شهر، یک دستگاه به بیمارستان عزیزی جویبار، ۳ دستگاه به بیمارستان شهدای زیراب سوادکوه شمالی اهدا شد.

 

وی ادامه داد: ۲ دستگاه به دانشگاه علوم پزشکی بابل، ۹ دستگاه به بیمارستان امام خمینی آمل، چهار دستگاه به بیمارستان امام رضا آمل، ۲ دستگاه به بیمارستان امام خمینی فریدونکنار، یک دستگاه به بیمارستان شهدای محمودآباد، ۵ دستگاه به بیمارستان امام خمینی (ره) نور ، ۶ دستگاه به بیمارستان شهید بهشتی نوشهر و ۶ دستگاه به بیمارستان آیت الله طالقانی چالوس، ۲ دستگاه به بیمارستان امام خامنه‌ای عباس آباد، ۴ دستگاه به بیمارستان شهید رجایی تنکابن و ۴ دستگاه به بیمارستان امام سجاد رامسر تحویل داده شد و این دستگاه‌ها پس از نصب و راه‌اندازی مورد استفاده بیماران قرار گرفت.

مهاجر اظهار کرد: فعالان اقتصادی ما پای کار هستند، سایر اقلام مورد نیاز  از قبیل ماسک و لباس هم به زودی با همراهی فعالان اقتصادی و خیران مازندران تأمین شود تا در اختیار بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان قرار گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران افزود: از همه کسانی که در شورای مشارکت‌های مردمی برای تأمین نیازمندی‌های ضروری به نظام سلامت کمک می‌کنند قدردانی کرد و ما هم اعلام می‌کنیم که در حد توان کمک‌ها را ادامه بدهیم تا این بیماری کنترل و شرایط بهتر شود.

وی یادآور شد: مردم به توصیه‌های پزشکان توجه و موارد بهداشتی را از کانال بهداشت و درمان دنبال کنند، موادی که هیچ تضمینی نیست را مصرف نکنند، شرایط بدی داریم، مردم باید یک پروسه ۱۰ تا ۲۰ روزه را در خانه بمانند زیرا محیط بیرون آلوده است و ارتباط داشتن ممکن است بیماری را منتقل و کار را برای تلاش‌گران سلامت سخت‌تر کند.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج


 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول