اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

استفاده از فرصت در خانه ماندن برای تقرب به درگاه الهی

استاد حوزه علمیه قم گفت: باید از این موقعیت و فرصت در خانه ماندن که در ماه شعبان و رمضان پیش آمده برای خودسازی و ارتباط با ذات اقدس الهی استفاده کنیم.

استفاده از فرصت در خانه ماندن برای تقرب به درگاه الهی

حجت‌الاسلام عبدالمجید مقامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به وظیفه در شرایط کنونی شیوع بیماری کرونا اظهار کرد: همه باید در راستای رفع این بیماری تلاش کنیم و در کنار تلاش برای رفع این بلا صبر داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید دعای مؤمنان در هنگام سختی‌ها و بلاها در قالب «قَالُوا رَبَّنَا أَفْرِغْ عَلَیْنَا صَبْرًا وَ ثَبِّتْ أَقْدَامَنَا» با معنای اینکه پروردگار به همه ما صبر عنایت فرما تا مشکل پیش آمده را بتوانیم برطرف کنیم، ذکر شده است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه صبر از دیدگاه آموزه دین مؤلفه عالی شخصیت اخلاقی انسان است، گفت: قرآن در بخش‌های مختلف درباره صبر مطالبی فرموده است که از جمله آنها می‌توان به عباراتی مانند خداوند صابرین را دوست دارد، صابرین در برابر مصائب و مشکلات محبوب خدا هستند و هر انسانی صبر پیشه کند، خداوند متعال با اوست، اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که فرد در حال تلاش برای رفع مشکلات است و با صبر و حوصله برخورد می‌کند، خداوند با مشاهده این امر به او عنایت و کمک می‌کند.

حجت‌الاسلام مقامی رعایت کردن بهداشت را از جمله نکات مورد توجه ذکر کرد و گفت: بر اساس آموزه‌های دین رعایت بهداشت از ایمان است و حسنه محسوب می‌شود و فرد به این وسیله محبوب خداوند است بنابراین رعایت کردن بهداشت از نظر آموزه‌های دین روشن و واضح است.

وی با تأکید بر رعایت بهداشت تا برطرف شدن بیماری عنوان کرد: اگر نکات بهداشتی در این زمینه رعایت نشود سیئه و گناه است و اگر فردی بر اثر سهل انگاری سبب انتقال بیماری به دیگران شود و اگر کسی فوت کند در پیشگاه ذات اقدس الهی مسؤول است بنابراین همه باید تلاش کنیم تا بهداشت را رعایت کنیم تا بلاها برطرف شود.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه پزشکان برای مبارزه با ویروس کرونا به قرنطینه خانگی توصیه می‌کنند گفت: همه باید تلاش کنیم که در خانه بمانیم و جز برای ضرورت خارج نشویم تا این بلا برطرف شود و سبب انتقال این بلا به دیگران نشویم. اگر کسانی در منزل نمانند و بدون ضرورت قرنطینه را رعایت نکنند در مسؤولیت دینی خود کوتاهی کرده‌اند.

 وی عنوان کرد: باید از این موقعیت و فرصت در خانه ماندن که در ماه شعبان و رمضان پیش آمده برای خودسازی و ارتباط با ذات اقدس الهی استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام مقامی یادآور شد: میرزا جواد ملکی تبریزی از اساتید اخلاق و عالم بزرگوار توصیه می‌کنند در ماه شعبان تلاش کنید کارهای خود را کمتر و ارتباط خود را با خدا بیشتر کنید بنابراین این ایام باید علاوه بر تلاش برای حل این مشکل ارتباط خود با خداوند را افزایش دهیم تا مورد عنایت خداوند قرار گیریم.

انتهای پیام/78003*40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول