اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

ارسال کمک‌های بشردوستانه ازبکستان به ایران

دولت ازبکستان با هدف حمایت از تلاش‌های «تهران» برای مبارزه با ویروس کرونا امروز کمک‌های بشردوستانه به جمهوری اسلامی ایران ارسال کرد.

ارسال کمک‌های بشردوستانه ازبکستان به ایران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، دولت ازبکستان با هدف حمایت از تلاش‌های «تهران» برای مبارزه با ویروس کرونا امروز کمک های بشردوستانه به جمهوری اسلامی ایران ارسال کرد.

سفارت جمهوری اسلامی ایران از کمک‌های بشردوستانه ازبکستان قدردانی کرد.

این کمک بشردوستانه که به ایران ارسال می‌شود شامل وسایل پزشکی مانند دستکش‌های استریل یکبار مصرف، لباس‌های محافظ ، ماسک فیلتردار، الکل پزشکی، ژل بهداشتی، قرص‌های Rutan و دیگر اقلام بهداشتی و درمانی است.

«حمید نیرآبادی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در ازبکستان نیز با اشاره به این کمک‌های بشردوستانه گفت: واقعیت این است زندگی مجموعه‌ای از غم ها و شادی هاست و جامعه جهانی در غم‌ها و شادی‌های یکدیگر شریکند.

وی افزود: ویروس کرونا در کشورهای مختلف یکی از این غم‌ها و گرفتاری‌ها و بحران‌های جهانی است و بنابراین نیازمند همکاری و همدلی بین المللی می‌باشد.

نیرآبادی اظهار داشت: در فرهنگ ما باوری مشترک است که دوستان واقعی در زمان‌های سخت و گرفتاری‌ها و غم‌ها شناخته می‌شوند و خوشحالم که اعلام کنم جمهوری ازبکستان از جمله نخستین کشورهایی است که کمک‌های بشردوستانه خود را به ایران ارسال کرده و این هدیه سخاوتمندانه در آستانه نوروز در یاد و قلب همه ایرانیان می‌ماند.

نیرآبادی همچنین تاکید کرد: در پایان لازم می‌دانم سپاسگزاری و قدردانی عمیق دولت و مردم ایران را از دولت و ملت دوست و برادر ازبکستان به ویژه «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان به خاطر این اقدام ارزشمند اعلام نمایم.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ازبکستان در پایان اظهار داشت: امیدوارم به زودی شاهد غلبه و پیروزی بشریت و جامعه جهانی بر این گرفتاری و بیماری باشیم و دوره‌ای پر از شادی و آرامش را تجربه کنیم.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول