اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

توافق حزب عربی کنست با گانتز در خصوص عدم برداشتن گام‌های یکجانبه در معامله قرن

حزب لیست مشترک عربی در پارلمان رژیم صهیونیستی می‌گوید، بر اساس توافق با «گانتز» رئیس ائتلاف آبی و سفید مقرر شده وی در صورت تشکیل دولت گام‌های سیاسی یکجانبه در رابطه با معامله قرن برندارد.

توافق حزب عربی کنست با گانتز در خصوص عدم برداشتن گام‌های یکجانبه در معامله قرن

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «رئوین ریولین» رئیس رژیم صهیونیستی دیروز (یکشنبه) گفت، به توصیه اکثریت اعضای پارلمان، حکم تشکیل کابینه جدید این رژیم را به «بنی گانتز» رئیس ائتلاف انتخاباتی «آبی و سفید» می‌سپارد.

از جمله احزابی که دیروز از نخست‌‌وزیری بنی گانتز اعلام حمایت کرد، لیست مشترک عربی یا همان نمایندگان عرب پارلمان رژیم صهیونیستی بودند.

«ایمن عوده» رئیس حزب لیست مشترک عربی در همین زمینه به روزنامه فرامنطقه‌ای «القدس العربی» گفت: ما در برار دو گزینه قرار داشتیم که شیرین‌‌ترین آن تلخ بود؛ ما ناچار به انتخاب میان بد و بدتر بودیم. عدم حمایت لیست مشترک عربی از بنی گانتز به معنای ادامه نخست‌وزیری «بزرگترین تحریک‌کننده» بنیامین نتانیاهو بود.

عوده در ادامه اعلام کرد، لیست مشترک عربی به توافق اولیه‌ای با ائتلاف آبی و سفید دست پیدا کرده که در صورت تشکیل دولت، قانون تخریب منازل بدون مجوز فلسطینی‌های ساکن اراضی اشغالی که حدود ۱۸ درصد جمعیت را تشکیل می‌‎دهند، متوقف می‌شود.

«احمد الطیبی» رئیس ائتلاف پارلمانی لیست مشترک هم اعلام کرد: تصمیم ما برای حمایت از بنی گانتز آسان نبود اما آنچه در توانمان برای خلاص شدن از ویروس نژادپرستی یعنی نتانیاهو لازم باشد، انجام می‌دهیم.

از سوی دیگر، یک نماینده از حزب لیست مشترک عربی به القدس العربی گفت: توافق میان لیست مشترک عربی و ائتلاف آبی و سفید شامل بندی سیاسی مربوط به نزاع فلسطینی و اسرائیلی است که بر اساس آن دولت به نخست‌وزیری گانتز گام‌های سیاسی یکجانبه در رابطه با معامله قرن برنخواهد داشت؛ طرحی که نتانیاهو در صورت باقی ماندن در نخست‌وزیری، با حمایت دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا آماده اجرای آن بود.

نتانیاهو در ماه‌های اخیر با اقداماتی نظر گسترش کم‌سابقه شهرک‌های صهیونیست‌نشین در اراضی اشغالی کرانه باختری، طرح وعده انضمام شهرک‌های صهیونیست‌نشین و جلب حمایت واشنگتن برای پایتختی قدس اشغالی و  اعلام حاکمیت بر جولان اشغالی، تلاش کرده بود شانس پیروزی در انتخابات را افزایش دهد. در صورتی که گانتز موفق به تشکیل کابینه شود، نتانیاهو نخست‌وزیری و مصونیت قضایی مربوطه را از دست داده و ممکن است پیرو محکومیت احتمالی در پرونده‌های قضایی مربوط به فساد مالی‌اش، به زندان بیفتد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول