اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

آموزش زائران حج تمتع از نیمه فروردین آغاز می‌شود

معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری گفت: آموزش زائران کاروان‌های حج تمتع از ۱۵ فروردین ماه آغاز خواهد شد و این معاونت برای برگزاری جلسات آموزشی به صورت حضوری و مجازی برنامه‌ریزی کرده و آمادگی دارد.

آموزش زائران حج تمتع از نیمه فروردین آغاز می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس، نشست شورای مدیران بعثه مقام معظم رهبری به ریاست حجت‌الاسلام ‌والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی تشکیل شد.

در این جلسه حجت‌الاسلام سیدحسین رکن آبادی معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری اعلام کرد: آموزش زائران کاروان‌های حج تمتع از ۱۵ فروردین ماه آغاز خواهد شد و این معاونت برای برگزاری جلسات آموزشی به صورت حضوری و مجازی برنامه‌ریزی کرده و آمادگی دارد.

حجت‌الاسلام‌ رکن‌الدینی گفت: روحانیان کاروان‌های حج تمتع ۹۹ براساس نیاز استان‌ها مشخص شده‌اند و تخصیص معین و معینه‌های کاروان‌ها نیز با تکمیل شدن ظرفیت هر کاروان صورت می‌گیرد.

وی افزود: برنامه‌ریزی و اقدام لازم برای تأمین و توزیع سبد محصولات فرهنگی زائران حج ۹۹ هم انجام شده است.

دراین جلسه سرپرست حجاج ایرانی بر لزوم بروزرسانی اطلاعات روحانیان، مداحان، معین و معینه‌ها و تأمین نیازمندی‌های سامانه‌های اطلاعاتی بعثه مقام معظم رهبری تاکید کرد. 

در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام سید جواد مظلومی معاون امور بین‌الملل بعثه، درباره اخبار منتشر شده از مستندات اعلام تعطیلی عمره توسط برخی کشورهای اسلامی بدلیل شیوع ویروس کرونا گزارش داد و به نگرانی‌ها در کشورهای اسلامی و عربستان درباره احتمالات پیش رو پیرامون برگزاری حج، اشاره کرد. 

وی همچنین برنامه‌های معاونت امور بین‌الملل بعثه برای حج آینده در حوزه‌های مختلف را برشمرد و نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ابراز امیدواری کرد که حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین مظلومی به برنامه‌های نو و جهش در فعالیت‌های این معاونت منجر شود. 

این جلسه با گزارش مشروح محمدحسین خوشنویس معاون توسعه مدیریت و منابع بعثه و مدیران این مجموعه درباره بودجه فرهنگی بعثه در حج، نحوه انتخاب و اعزام نیروها به حج، برنامه‌های مدیریت بهبود فرایندها و فناوری اطلاعات برای پاسخگویی به نیاز واحدهای مختلف و بودجه سال آینده بعثه ادامه یافت و نماینده ولی فقیه تاکید کرد که هر چه سریع‌تر آئین‌نامه اعزام کارکنان تهیه شود و در اعزام‌ها، نیاز بعثه و توانمندی افراد ملاک عمل قرار گیرد.

نواب همچنین لزوم سازماندهی سایت‌ها و سامانه‌های اطلاعاتی بعثه و در صورت امکان تجمیع آن به‌منظور تسهیل مدیریت و کاهش هزینه‌ها را یادآور شد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در پایان این جلسه با تقدیر از اقدامات صورت گرفته در واحدهای مختلف بعثه درسال ۹۸، فرارسیدن سال نو را تبریک گفت و از تلاش‌ها و زحمات متعهدانه و صادقانه روح الله فلاحی در دوره سرپرستی مدیریت برنامه و محصولات فرهنگی برای پیشبرد اهداف فرهنگی و آموزشی بعثه، تقدیر کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول