اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

اولتیماتوم پلیس به برهم زنندگان امنیت

فرمانده انتظامی پایتخت از کاهش سرقت و شرارت در تهران خبر داد.

اولتیماتوم  پلیس به برهم زنندگان امنیت

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت در نشست خبری با اصحاب رسانه در مقر پلیس تهران به تشریح عملکرد این پلیس در سال 98 و اقدامات پیشرو پرداخت و اظهار داشت:در حوزه سرقت، سه درصد در وقوع کاهش و پنج درصد در میزان کشفیات افزایش داشته ایم.

وی به امار سرقت در حوزه های مختلف پرداخت و تصریح کرد:در سرقت از طلافروشی ۷۵ درصد، بانک ۱۰۰ درصد، موتورسیکلت ۱۴ درصد و کیف‌قاپی و موبایل‌قاپی سه درصد کاهش داشته ایم.

سردار رحیمی به کشفیات پلیس در حوزه مبارزه با مواد مخدر اشاره و بیان داشت: در سال جاری افزایش کشفیات در حوزه مواد مخدر 37 درصد بوده است. 

رئیس پلیس پایتخت تصریح کرد: سال گذشته دو هزار و ۷۸۵ فقره شرارت داشتیم که امسال بیش از ۸۰۰ مورد بوده که نسبت به سال قبل کاهش داشته است.

سردار رحیمی به تمهیدات پیش بینی شده در مورد چهارشنبه آخر سال پرداخت و گفت:برای چهارشنبه آخر سال چهار قرارگاه فجر، فتح، نصر و رمضان راه‌اندازی شده است و نیرو‌ها از آمادگی ۱۰۰ درصدی برخوردارند. 

رئیس پلیس پایتخت با التیماتوم به برهم‌زنندگان امنیت گفت: اجازه هیچ‌گونه تجمعی داده نخواهد شد.

وی افزود: در روز‌های گذشته افزایش هزار درصدی کشف مواد محترقه پر خطر را داشتیم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ همچنین با اشاره به راه‌اندازی ۲۱۷ پایگاه نوروزی در تهران گفت: هزار و ۴۵۰ گشت خودرویی و موتوری و ۴۰۰ گشت پیاده در ایام نوروز به انجام وظیفه می‌پردازند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه چهار باند سرقت مسلحانه در چند روز گذشته دستگیر شدند، گفت: یکی از این باندها در پوشش اورژانس اجتماعی صاحب یک طلافروشی را به بهانه اینکه شما دچار ویروس کرونا هستند سوار ماشین کردند و پس از سرقت با آمپول هوا او را به قتل رساندند.

سردار رحیمی با اشاره به اینکه تمامی سارقینی که به مرخصی آمدند در سه سطح تقسیم بندی و در اختیار کلانترها قرار می‌گیرند، گفت: تمامی این مجرمین تحت کنترل قرار خواهند گرفت.

سردار رحیمی گفت: طبق گزارشات به دلیل بی توجهی برخی از شهرندان وضعیت در تهران با توجه به ویروس کرونا خوب نیست؛ همه در معرض خطر هستند و باید با همکاری یکدیگر اجازه ندهیم دچار بحران شویم.

رییس پلیس پایتخت با بیان اینکه ما به دنبال پلمب یا ایجاد محدودیت نیستیم، گفت: خطر جدی است و باید همه با یکدیگر با این ویروس مقابله کنیم.

سردار رحیمی در پاسخ به سوالی خبرنگاری در خصوص نظارت پلیس بر چرخه توزیع اقلام پزشکی گفت: شایعاتی در خصوص اقلام پزشکی کشف شده در جامعه ایجاد شده بود؛ صورتجلسه‌ تمامی اقلام پزشکی که توسط پلیس کشف شده وجود دارد و ما  اجازه‌ نداریم که حتی یک عدد از اقلام کشف شده را برداریم.

وی در خصوص نظارت پلیس بر چرخه تولید خاطرنشان کرد: یک طرح بین پلیس، دادستانی و تعزبرات با محوریت پلیس امینت ایجاد شده است که بر تهیه تولید و توزیع اقلام پزشکی نظارت خواهد داشت.

سردار رحیمی گفت: خوشبختانه بحث احتکار با توجه به کنترل‌ها کمتر شده است و احتکار به شدت کاهش پیدا کرده است.

رئیس پلیس پایتخت در پاسخ به پرسشی درباره چگونگی برخورد پلیس با افرادی که در شب چهارشنبه سوری اقدام به انجام حرکات نامتعارف کنند، گفت: خودروی افرادی که در چهارشنبه سوری رفتارهای نامتعارف انجام دهند تا پایان فروردین ۹۹ توقیف خواهد شد اما امسال بازداشت نخواهیم داشت. 

سردار رحیمی با اشاره به افزایش ۱۰۰ نیرو به پلیس ۱۱۰ گفت: پلیس در تمام نوروز آماده خدمت رسانی به مردم خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول