اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

نامه ۱۴۰۰ وکیل ایرانی به شورای کانون های وکلای هند درخصوص اقدامات وحشیانه علیه مسلمان

بیش از ۱۴۰۰ وکیل ایرانی طی نامه ای به رئیس شورای کانون های وکلای هند، اقدامات وحشیانه علیه مسلمان این کشور را محکوم کردند.

نامه ۱۴۰۰ وکیل ایرانی به شورای کانون های وکلای هند درخصوص اقدامات وحشیانه علیه مسلمان

به گزارش خبرنگار حقوقی و قضایی خبرگزاری فارس، بیش از ۱۴۰۰ وکیل ایرانی طی نامه ای به رئیس شورای کانون های وکلای هند،  از این مقام خواستار  به کارگیری  تمامی ابزار های موجود در جهت حمایت از حقوق جامعه مظلوم مسلمانان و ممانعت از تعدی بیشتر به حقوق مسلمانان هندی شدند.

***
۱۴۰۰نفر از وکلای دادگستری و حقوقدانان ایرانی در قالب جمعیت حقوقدانان بدون مرز در نامه ای به کومار میشرا، رئیس شورای کانون های وکلای هند از این مقام خواستار  به کارگیری تمامی ابزار ها و ظرفیت های موجود در جهت حمایت از حقوق و ممانعت از تعدی بیشتر به حقوق جامعه مظلوم مسلمانان هندی در برابر اقدامات وحشیانه گروه های افراطی در این کشور شدند.

جمعیت حقوقدانان بدون مرز در این نامه  وضعیت موجود را تناقض آشکار با مفاد منشور ملل متحد و اسناد بنیادین حقوق بشر معرفی کردند و همچنین نگرانی عمیق جامعه جهانی و نیز مسلمانان جهان را یادآور شدند.

در  این نامه ضمن اشاره به رسالت اصلی وکلا در سراسر جهان آمده است: ما به عنوان وکلا قسم خورده ایم که در احقاق حق مظلوم گام برداریم و جز به اجرای عدالت نیندیشیم از این رو از شما همکاران گرامی درخواست می نماییم تا از تمامی ابزار های موجود در جهت حمایت از حقوق جامعه مظلوم مسلمانان و ممانعت از تعدی بیشتر به حقوق ایشان استفاده نمایید و با اتخاذ اقدامات سریع و تمهیدات لازم گامهای اساسی را برای پایان دادن به نگرانی‌های جدی جامعه بین المللی درباره وضعیت مسلمانان هندوستان بردارید.

همچنین جامعه حقوقی با حضور در سایت www.lwob.ir
 و امضای الکترونیکی نامه مذکور، همبستگی خود را با جامعه وکلا کشور در برابر این اقدام ظالمانه اعلام کردند.

متن نامه  به شرح ذیل است:

بر اساس گزارشهای معتبر در چند روز اخیر اعتراض مردم در شهرهای مختلف هندوستان به ویژه در شهر دهلی نو در رابطه با قانون اصلاح قانون شهروندی که اخیرا در پارلمان هند به تصویب رسیده است با خشونت قابل توجه و غیر قابل توجیه توسط گروهای هندو افراطی مواجه شده است و نیروهای امنیتی نیز قادر به کنترل خشونت های مذکور نبوده اتد و بعضا از تندروی های مذکور حمایت نیز گردیده است تا انجا که  در برخی از شهر ها بویژه دهلی امنیت مردم به خطر افتاده است و تعداد قابل توجهی از مردم بویژه زنان و کودکان جانشان را از دست داده اند و یا به اموال ایشان تعرض گردیده است. این وضعیت مایه نگرانی بین المللی شده است؛ انچه مشخص است قانون اصلاح قانون شهروندی بین پناهندگان هندو و مسلمان در پذیرش شهروندی هندوستان تمایز در نظر گرفته است و متعاقبا بر پایه دین قائل به تبعیض میان پناهندگان گردیده است و قانونی تبعیض امیز به شمار می رود. در نتیجه این قانون تبعیض امیز، گروه های تندور و افراطی هندو از این شرایط سو استفاده نموده و اقدام به برخورد خشونت امیز و غیر انسانی با مسلمانان اعم انکه معترض به قانون مذکور بوده باشند یا خیر نموده اند و بدین ترتیب اعتراض مسالمت امیز مردم را تبدیل به درگیری  بین مسلمان و هندو نموده اند. در نتیجه این شرایط مسلمانان مناطق درگیر علاوه بر اینکه از برخی مهمترین حقوق اساسی و اولیه خود یعنی، حق تعلق به سرزمین، حق حمایت قانونی و حمایت دولتی که از آنها حمایت کند( ماده ۷ اعلامیه جهانی حقوق بشر)، برابری و عدم تبعیض از نظر نژاد و رنگ و جنس و زبان و دین ( مواد ۱  و۲ اعلامیه)، حق پناهندگی( مواد ۱۵و ۱۴ اعلامیه) محروم شده‌اند، حق ازادی در انتخاب دین(ماده ۱۸ اعلامیه) حق مشارکت در اعتراضات مسالمت امیز( ماده ۲۰ اعلامیه)، حق زندگی و امنیت شخصی ( ماده ۳ اعلامیه) را از دست داده اند، روزانه در معرض کشتار و رفتارهای خشن و غیرانسانی قرار گرفته اند.

این وضعیت که در تناقض آشکار با مفاد منشور ملل متحد و اسناد بنیادین حقوق بشر است، نگرانی عمیقی را در جامعه جهانی و نیز مسلمانان جهان پدید آورده است. امید ان داریم تا ان مرکز معتبر در جهت احقاق حقوق مردم بویژه مسلمان و کاهش خشونت گام های اساسی بردارد و در راستای مواد ۸ و 10  اعلامیه جهانی حقوق بشر در جهت معاضدت و حمایت قانونی از تعدی صورت گرفته  به حقوق اساسی و بنیادین این مردم مظلوم اقدام نماید.

بدیهی است پیامدهای نقض سیستماتیک و گسترده حقوق اساسی مسلمانان در هندوستان به عنوان کشوری که مظهر صلح و همزیستی مسالمت امیز به شمار می رود و از سابقه تعامل و روابط تاریخی دیرینه با دولت های مسلمان و بویژه ایران دارد، آثار نامطلوبی بر  تصویر و پرستیژ ان کشور که سوابق تمدن و فرهنگ چند هزار ساله در نزد کشورها خواهد داشت.

 ما به عنوان وکلا قسم خورده ایم که در احقاق حق مظلوم گام برداریم و جز به اجرای عدالت نیندیشیم از اینرو از شما همکاران گرامی درخواست می نماییم تا از تمامی ابزار های موجود در جهت حمایت از حقوق جامعه مظلوم مسلمانان و ممانعت از تعدی بیشتر به حقوق ایشان استفاده نمایید و با اتخاذ اقدامات سریع و تمهیدات لازم گامهای اساسی را برای پایان دادن به نگرانی‌های جدی جامعه بین المللی درباره وضعیت مسلمانان هندوستان بردارید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول