اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

امروز همه دریافتند که علم بهتر از ثروت است/خانم صفایی جایگاه معلمی گیلانیان را عزتمند کرد

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان گیلان با بیان اینکه بزرگی معلم آستارایی، شهر آستارا، گیلان و جایگاه معلمی ما را بیش از گذشته عزتمند کرد، گفت: امروز بعد از به وجود آمدن مسئله کرونا بیش از هرروز دیگر فهمیدند که علم بهتر از ثروت است و چراکه همه چشم‌به‌راه علم هستند.

امروز همه دریافتند که علم بهتر از ثروت است/خانم صفایی جایگاه معلمی گیلانیان را عزتمند کرد

نادر جهان‌آرای امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت، با اشاره به دلجویی وزیر آموزش‌وپرورش و استاندار گیلان از معلم فرهیخته آستارایی که در فضای مجازی مورد بی‌مهری برخی کاربران قرار گرفته بود، اظهار کرد: بزرگی خانم صفایی، معلم آستارایی، شهر آستارا، گیلان و جایگاه معلمی ما را بیش از گذشته عزتمند کرد، چراکه امروز، این معلم، سربلند وجدان کاری بوده و استان گیلان به داشتن چنین معلمی به خود می‌بالد.

وی با اشاره به دلجویی خود از معلم آستارایی و خانواده فرهنگی او گفت: همکار فرهنگی ما سرکار خانم صفایی بسیار فرهیخته و عاشق شغل معلمی بوده و باصلابت‌تر از گذشته و همراه با افتخار و لذت از کار آموزش، با شیرینی هر چه تمام‌تر، دانش آموزان این مرزوبوم را آموزش می‌دهد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان گیلان با اشاره به اینکه در دوران تحصیل در دانشگاه تربیت‌معلم آستارا شاگرد همسر خانم صفایی بوده است، افزود: با افتخار آقای دکتر خدابخش مؤسس مدرسه‌ای که سرکار خانم صفایی در آن مشغول به تدریس هستند نیز استاد من بوده است.

جهان‌آرای با تأکید بر اینکه شاگردی استاد صمدزاده، همسر خانم صفایی را برای خود افتخار می‌داند، گفت: شوهر خانم صفایی استاد به نام خوشنویسی ایران بوده و خوشنویسی ایشان در بشقاب و انواع کاسه‌ها، زبانزدِ هنرِ ایران است.

وی وجدان کاری این معلم فرهیخته را عزتمندیِ بی‌مرز توصیف کرد و افزود: معلمی بازنشستگی ندارد، یک معلم؛ با عشق، همواره معلم است و معلم باقی می‌ماند، همچون خانم صفایی که بعد از ۴۷ سال کار معلمی، عاشقانه به کار خود ادامه می‌دهد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان گیلان با تأکید بر اینکه امروز بعد از به وجود آمدن مسئله کرونا بیش از هرروز دیگر همه دریافتند که علم بهتر از ثروت است، چراکه همه چشم‌به‌راه علم هستند، تصریح کرد: شغل معلمی تعطیلی ندارد، اگرچه کلاس و صندلی تعطیل شده، اما معلم، هیچ‌گاه خود و کار شیرین خود را تعطیل نکرده چراکه خود را همواره معلم می‌داند، چه در خانه باشد چه در مدرسه.

جهان‌آرای با اشاره به اهمیت کار آموزش، توسط معلمان پرتلاش استان بیان کرد: امروز، دانش‌آموزم که خود نیز معلم است، بعد از ۲۷ سال از چابهار با من تماس گرفته و جویای احوالم شده، این‌یکی از وجوه زیبای شغل معلمی است، معلمی شغلی است که هیچ‌گاه تعطیلی ندارد و هیچ‌گاه تمام نمی‌شود.

وی با اشاره به ارزشمندی کار معلمان در روزهایی که کلاس‌های درس، به‌ظاهر تعطیل شده، خاطرنشان کرد: معلمان متعهد استان گیلان، آموزش را هیچ‌گاه تعطیل نکرده چراکه معتقدند، آموزش تعطیل شدنی نیست و معلمان خوب و پرتلاش استان، از منزل نیز کلاس درس را برای دانش‌آموزان خود دایر می‌کنند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش با اشاره به وضعیت استان گیلان در مواجهه با ویروس کرونا و زحمات کادر درمانی استان، گفت: امروز در درمانگاه فرهنگیان حاضر شده تا از نزدیک از زحمات کادر درمانی این درمانگاه، قدردانی کرده و خدا قوتی بگویم بر همه ایثارگری‌ها و توانایی‌هایشان.

جهان‌آرای با اشاره به ارزش علم و آموزش در دنیای امروز افزود: معلمان با تلاش و وجدان کاری خود آینده‌سازان کشور را تربیت‌کرده و نخبگانی را برای قدرتمند شدن ایران اسلامی تربیت و برای رشد و نموشان از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند.

 به گزارش فارس، صوت تدریس مجازی یکی از معلمان آستارایی در فضای مجازی پخش‌شده و مورد بی‌مهری برخی کاربران قرار گرفت که در پی آن؛ وزیر آموزش‌وپرورش برای دلجویی از این معلم فرهنگی با ایشان تماس و وجدان کاری این معلم فرهیخته را ستود.

انتهای پیام/۳۳۸۹/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول