اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

گسترش خشم علیه مسلمانان در هند کار انگلیسی‌ها بوده است

کارشناس غرب آسیا با تاکید بر اینکه گسترش خشونت علیه مسلمانان در هند سیاست انگلیسی‌ها بوده است، گفت: دلیل بوجود آمدن جنایات روزهای اخیر سیاست های نژادپرستانه ترامپ است.

گسترش خشم علیه مسلمانان در هند کار انگلیسی‌ها بوده است

جعفر قنادباشی کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس با اشاره به جنایت بی‌رحمانه مسلمانان هندوستان اظهار داشت: این مسئله ریشه طولانی دارد و به اختلاف اندازی استعمار انگلیس در هند بر می‌گردد.

وی افزود: انگلیسی‌ها کوشش کردند که میان اقوام و مذاهب مختلف هند اختلاف ایجاد کنندو به دلیل اینکه یکی از دلایل استقلال هند مسلمانها بودند، سعی کردند خصومت را علیه مسلمانان در بین دیگر اقوام هند تقویت کنند.

قنادباشی با تاکید بر اینکه تعمیق و گسترش خشم علیه مسلمانان در هند کار انگلیس ها بوده است، تاکید کرد: اما دلیل به وجود آمدن این جنایات در روزهای اخیر سیاست‌های نژادپرستانه ترامپ است که تلاش می‌کند نژادپرستی را احیا کند. ترامپ در آمریکا نگاه نژادپرستانه به مسلمانان را به کار انداخت و نگاه تحقیرآمیزی به مسلمانان ایجاد کرد؛ کما اینکه مسلمانان را شهروندان درجه دو خطاب کردند. سپس این مسئله به کشورهای مسلمان کشیده شد و اتباع ۶ کشور مسلمان را به آمریکا راه نداد و نگاه تبعیض‌آمیز مسلمانان را کلید زد.

وی افزود: این نگاه ترامپ باعث شد کسانی که خواهان اقدام علیه مسلمانان در کل جهان بودند از این پشتیبانی ترامپ استفاده کنند.

قنادباشی ادامه داد: حزبی که اکنون در هند بر سر کار است سوابق خشونت علیه مسلمانان را در کارنامه خود دارد و از سویی نیز رژیم صهیونیستی در هند نفوذ بسیاری کرده؛ کما اینکه نخست وزیر کنونی هند در مقایسه با دیگر نخست وزیرهای هند روابط نزدیک‌تری را با مقامات رژیم صهیونیستی دارد.

این کارشناس مسائل غرب آسیا در عین حال با بیان اینکه هر دو عامل یعنی نگاه تبعیض‌آمیز ترامپ و نفوذ رژیم صهیونیستی در هند از یک عامل یعنی تاثیرگذاری مسلمانان پس از انقلاب اسلامی نشأت می گیرد، خاطرنشان کرد: مسلمانان در کشورهای جهان به یک اقلیت تأثیرگذار و در کل جهان به عنوان بزرگترین مذهب تاثیرگذار تبدیل شده‌اند و طبیعتاً استعمار نمی‌تواند این را تحمل کند.

قنادباشی افزود: آمریکایی‌ها خواستار سلطه طلبی و صهیونیست‌ها خواستار افزون طلبی و دست یازیدن به ثروت‌های جهانی هستند و نمی‌توانند در مقابل خود یک جریان تاثیر گذار قوی که می تواند همه جریان ها را به نفع ملت های مستضعف تبدیل کند، تحمل کنند.

وی با بیان اینکه فشار علیه مسلمانان و کشتار آنها دقیقا همزمان با سفر ترامپ نشان‌دهنده این است کسانی که خشم مسلمانان در هند دارند به نوعی نسبت به آمریکا احساس پشت‌گرمی می کنند، گفت: اقدامی که این جنایت کاران در قرن بیست و یکم انجام می‌دهند از جنایاتی که در قرون وسطی انجام شده به مراتب خشن‌تر است و این به دلیل دلگرمی است که از سوی آمریکایی‌ها احساس می کنند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه منشور سازمان ملل و منشور حقوق بشر همگی بر حقوق اقلیت‌ها تاکید می‌کنند، گفت: اقداماتی که در هند انجام می‌گیرد مصداق بارز نقض حقوق اقلیت های مذهبی و نقض حق آزادی بیان و نوعی نسل کشی و پاکسازی قومی محسوب می شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول