اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

تولیدات ضدکرونایی 300 شرکت دانش بنیان در مناطق آزاد

معاون اقتصادی دبیرخانه شورای عالی مناطق ازاد از فعالیت بیش از 300 واحد تولیدی و تغییر خطوط تولید برای مبارزه همگانی با شیوع ویروس کرونا خبر داد.

تولیدات ضدکرونایی 300 شرکت دانش بنیان در مناطق آزاد

احمد جمالی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با بیان اینکه در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، شرکت های دانش بنیانی حضور دارند که در زمینه تولید اقلام مورد نیاز مبارزه با ویروس کرونا فعال هستند، اظهار داشت: بسیاری از واحدهای تولیدی دانش بنیان این روزها در حوزه تولید الکل، مواد ضدعفونی و شوینده فعال هستند و خطوط تولید خود را برای مبارزه سراسری با این بیماری تغییر داده اند.

معاون اقتصادی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد در مورد این تولیدات گفت: بیش از ۳۰۰ واحد تولیدی در حوزه تولید ماسک و تهیه دستگاه اکسیژن و الکل فعال هستند.

وی با اشاره به اینکه دو واحد صنعتی در منطقه اروند فعال هستند، تصریح کرد: این دو واحد از زمان شیوع کرونا بالغ بر ۵۲۰ هزار لیتر الکل طبی تولید کردند. در ماکو نیز ۲ هزار لیتر تولید روزانه الکل وجود دارد.

جمالی افزود: ۲۳ واحد در زمینه محلول و ژل ضدعفونی کننده فعال هستند که تاکنون ۳۲۵ هزار لیتر تولید داشته اند.

معاون دبیرخانه شورای عالی مناطق ازاد بیان داشت: از مجموع ۲۳ واحد فعال 9 واحد ظرفیت‌سازی جدید انجام دادند و بالغ بر ۵۰ هزار لیتر روزانه به تولید خود افزودند و در صورتی که مواد اولیه به آنها برسد می‌توانند این تولید را ادامه دهند. ۴ واحد دیگر نیز ظرفیت خود را بالا برده و روزانه ۱۰ هزار عدد ماسک جدید تولید می کنند.

وی با اشاره به تولید تجهیزات حفاظتی تصریح کرد: ۶ کارخانه در مناطق آزاد و ویژه فعال هستند که ۱۷۳ هزار ماسک، ۳۶۰۰ دست لباس بیمارستانی، 4 تن پارچه ماسک و یک میلیون و 200 هزار زیرانداز تخت بیمارستانی 5 لایه تولید کرده‌اند.

جمالی به واردات مواد ضدعفونی کننده اشاره کرد و گفت: در مدت کمتر از یک ماه ۵ هزار لیتر الکل ۹۹ درصد و ۲۵۰ تن محلول ضد عفونی کننده وارد شده و ۶۰ تن دیگر در مسیر واردات است. همچنین تجهیزات وارداتی حفاظتی ۱۱۰ هزار جفت دستکش، 90 هزار عدد ماسک و ۷۷۱ دست لباس بیمارستانی ترخیص شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول