اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

چگونه از پوست خود در روزهای کرونایی مراقبت کنیم؟

یک متخصص پوست، مو و زیبایی گفت: پس از شست‌‌وشو مداوم دست‌ها، آن را با کرم‌های مرطوب معمولی، وازلین بچه، روغن‌های بادام، نارگیل و زیتون چرب کنید.

چگونه از پوست خود در روزهای کرونایی مراقبت کنیم؟

علی ابراهیمی امروز در گفت‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار داشت: رعایت بهداشت با توجه به شیوع ویروس کرونا خیلی مهم است، ولی شست‌وشوی مکرر دست‌ها در برخی از افراد سبب خشکی پوست شده که در افرادی که حساسیت زیادتری به مواد شوینده دارند آرام آرام به قرمزی منجر و سپس ترک و ازبین رفتن پوست می‌شود.

وی گفت: افرادی کم سن و سال مانند بچه‌ها که پوست لطیف‌تری دارند، خانم‌ها در دوران یائسگی و آقایان حدود 50 تا 60 سال به بالا، افرادی که ژنتیکی زمینه خشکی و حساسیت پوست دارند و همچنین افرادی که مشکل تیروئید دارند، این روزها با شست‌وشوی مداوم دست‌ها بیشتر دچار مشکل می‌شوند.

این متخصص پوست، مو و زیبایی افزود: یکی از راه‌کار‌های پیشنهادی در این راستا استفاده از دستکش، صابون جامد گلیسرین‌دار و شست‌شو با آب ولم با درجه حرارت کم و سپس چرب کردن دست‌ها با کرم‌های مرطوب معمولی، وازلین بچه، روغن‌های بادام، نارگیل و زیتون است.

وی در رابطه با استفاده از دستکش، تصریح کرد: اگر جنس دستکش مورد استفاده ضخیم و سطح خارجی آن قابل شست‌وشو است افراد قبل از اینکه دستکش را بیرون بیاورند آن را با آب و صابون با دقت شست‌وشو دهند بعد آن را آویزان کنند تا خشک شود، سپس دستان خود را بشویند و دوباره در موقع لزوم تا چند بار استفاده کنند.

ابراهیمی گفت: الکل صنعتی جدیدا خیلی مشکل ایجاد کرده، ترجیحا از این نوع الکل برای ضدعفونی استفاده نشود، الکل صنعتی از طریق پوست جذب می‌شود و در طولانی مدت آسیب‌رسان است.

وی در پایان از مردم خواست در خانه بمانند و گفت: تنها با خود مراقبتی است که می‌توانیم تعداد بیماران کرونایی را کمتر کنیم و به صفر برسانیم تا زنجیره انتقال ان‌شاءالله قطع شود.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول