اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

مردم از برگزاری مراسم چهارشنبه‌سوری اجتناب کنند/ موجب زحمت بیشتر کادرهای درمانی نشویم

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان ‌شرقی با تاکید بر تقدم سلامت مردم بر پاسداشت سنت چهارشنبه آخر سال، ‌گفت: ‌برگزاری تجمع‌ها و جشن‌های چهارشنبه سوری موجب شیوع بیشتر بیماری کرونا و شعله‌ور شدن ویروس این بیماری می‌شود و بر این اساس مردم باید همچنان در خانه بمانند.

مردم از برگزاری مراسم چهارشنبه‌سوری اجتناب کنند/ موجب زحمت بیشتر کادرهای درمانی نشویم

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علیار راستگو با اشاره به اینکه در راستای مقابله با کرونا، برگزاری هر نوع برنامه فرهنگی و اجتماعی تا اطلاع بعدی متوقف شده است، ‌اظهار کرد: ‌بر اساس اعلام پزشکان، تراکم و تجمع مردم موجب گسترش و شیوع بیماری کرونا می شود و بسیار خطرآفرین است؛ بر این اساس برگزاری مراسم های چهارشنبه سوری همان چیزی می باشد که ویروس کرونا به دنبال آن است.

وی افزود: ‌تکثیر بیماری کرونا بیشتر در اجتماعات ممکن می شود و ویروس کرونا میزبان خود را می یابد؛ بر این اساس هم استانی ها از برگزاری جشن ها و برنامه های چهارشنبه آخر سال صرف نظر کنند تا ضمن کاهش تلفات جانی از شیوع بیماری کرونا نیز ممانعت کنند.  

راستگو یادآوری کرد: ‌پزشکان و کادر درمانی آذربایجان شرقی به علت شیوع بیماری کرونا به شدت درگیر پیشگیری و مقابله با این بیماری هستند و  مردم نیز با رعایت مسائل ایمنی و اجتناب از برگزاری مراسم های چهارشنبه سوری، موجبات زحمت بیشتر و افزایش بار کاری پزشکان، پرستاران ‌و کادر درمانی استان را فراهم نکنند.

رئیس شورای اطلاع رسانی ‌آذربایجان شرقی تاکید کرد: مدافعان سلامت، کادر ‌پزشکی و درمانی درگیر خدمت رسانی به بیماران مبتلا به کرونا هستند و همه تلاش می کنند با گسستن زنجیره انتقال، باری از دوش پزشکان و پرستاران بردارند، بنابراین با برپا نکردن مراسم های چهارشنبه آخر سال مصدوم یا جان باخته نخواهیم داشت و به کاهش کار کادر درمان کمک می کنیم.  

راستگو یادآوری کرد: برای شکست کرونا نیاز به همکاری همه جانبه ‌مردم است و بدون مشارکت و همکاری شهروندان تلاش ها نتیجه ای نخواهد داشت.  

‌وی اضافه کرد: توصیه ها را برای حفظ سلامتی خود، اعضای خانواده، اطرافیان و مردم جامعه جدی بگیریم.  

‌راستگو افزود: ‌تجربیات میدانی نشان می دهد حضور مردم در اماکن و مراکز شلوغ و پر رفت و آمد مثل بازار با میزان شیوع بیماری کرونا ارتباط مستقیم دارد.

انتهای پیام/60001/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول