اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان در تولید کیت‌های تشخیصی کرونا

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: از قابلیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان برای رفع معضلات فعلی در بیماری کرونا کمک گرفته شد و بیشترین نقش را این شرکت‌ها در تولید کیت‌های آزمایشگاهی ایفا کرده‌اند.

توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان در تولید کیت‌های تشخیصی کرونا

مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس درباره پیگیری‌های کمیته ستاد مبارزه با کرونا در معاونت علمی، گفت: در این مرکز از قابلیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان برای رفع معضلات فعلی کمک گرفته شد و در همین راستا گروه‌های ستادی در حوزه‌‌های زیست‌فناوری، نانو و فناوری اطلاعات بیشترین مطالب را برای به حداقل رساندن میزان آسیب ناشی از بیماری کرونا ارائه کردند. 

ساخت کیت‌های تشخیصی کرونا کمتر از یک ماه توسط شرکت‌های دانش‌بنیان 

وی افزود: در همین راستا تقسیم وظایف صورت گرفته و موضوعاتی که مربوط به کیت و دارو است به ستاد زیست فناوری، فیلترها و ماسک‌ها به ستاد نانو و موضوع مربوط به استفاده از فناوری اطلاعات به ستاد فناوری اطلاعات سپرده شده  است و معاونت علمی نیز مدیریت این کار را برعهده دارد. 

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی ادامه داد: بیشترین نقش را شرکت های دانش‌بنیان در تولید کیت‌های آزمایشگاهی داشتند که خوشبختانه توانستند در کمتر از یک ماه کیت‌ها را بسازند. 

تحویل کیت‌های استخراجی به انستیتوپاستور

وی افزود: بخشی از مواد اولیه تولید کیت‌های تشخیص سریع کرونا، وارداتی و بخشی داخلی هستند و با این سرعتی که نیاز به تولید کیت داریم نمی‌توانیم تولیدات را از پایه شروع کنیم.

قانعی گفت: هفته گذشته یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان کیت استخراج را تحویل انستیتوپاستور داده و امیدواریم تا هفته آینده ۵ شرکت دیگر نیز کیت‌ها را تحویل دهند و به محض تایید انستیتوپاستور و تایید سازمان غذا و دارو هر کدام از شرکت‌ها باید ۵۰۰ کیت تحویل دهند و به محض دریافت تاییدیه نهایی با توجه به نیاز کشور باید تولید به هزار عدد برسد. 

وی در پایان با توجه به مجوز داروهایی که از کمیته اخلاق گرفته شده است، گفت: داروهایی که مجوز این کمیته برایشان صادر شده کار را شروع کرده‌اند و روزی که به نتیجه برسد اعلام خواهیم کرد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول