اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کرونا در شرق اروپا؛ اولین قربانی در مجارستان و آغاز محدودیت تردد در اوکراین

با افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در شرق اروپا، اقدامات پیشگیرانه نظیر محدودیت تردد درون شهری و بستن مرزها در حال اعمال است.

کرونا در شرق اروپا؛ اولین قربانی در مجارستان و آغاز محدودیت تردد در اوکراین

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، با افزایش تدابیر دولت‌های اروپای شرقی جهت مبارزه با ویروس کرونا، مرز بین روسیه وبلاروس بسته شده و تردد و کسب‌وکار در پایتخت اوکراین محدود می‌شود.

به نوشته خبرگزاری «تاس»، «میخاییل میشوستین» نخست‌وزیر روسیه روز دوشنبه در خصوص بسته شدن مرزهای این کشور با بلاروس گفت: «ما به انجام هر اقدامی در راستای محافظت از کشورمان در برابر این تهدید ادامه می‌دهیم. ما اقداماتی جامع را برای جلوگیری از شیوع گسترده ویروس کرونا اتخاذ کرده‌ایم».

در کشور بلاروس تا کنون ۳۶ مورد ابتلا به ویروس کرونا گزارش شده است اما کسی در اثر این بیماری جانش را از دست نداده است.

در مجارستان، «ویکتور اوربان» نخست‌وزیر این کشور در جلسه پارلمان گفت، تمامی سفرهای شخصی بین مرزهای این کشور و کشورهای همسایه ممنوع می‌شود.

از سوی دیگر سخنگوی دولت مجارستان اعلام کرد اولین قربانی بیماری «کووید-۱۹» در این کشور، مردی ۷۵ ساله است. شمار مبتلایان در این کشور نیز به ۳۹ نفر رسیده است.

رئیس گروه علمیاتی مبارزه با کرونا در این کشور نیز گفت تا کنون ۴۶ هزار نفر در مرزهای این کشور مورد معاینه قرار گرفته‌اند و بیش از ۹۰۰ نفر نیز در قرنطینه خانگی قرار گرفته‌اند.

در مجارستان پیشنهادی ۱۱ موردی به دولت ارائه شده که لغو سفرهای داخلی و بسته شدن تمامی مغازه‌ها به جز فروشگاه‌های مواد غذایی و داروخانه‌ها را نیز شامل می‌شود.

در اقدامی مشابه در اوکراین نیز شهردار «کی‌یف» اعلام کرد از روز سه‌شنبه تمامی کسب‌وکارها و فروشگاه‌ها به‌جز فروشگاه‌های مواد غذایی، داروخانه‌ها، پمپ بنزین‌ها و بانک‌ها بسته خواهند شد.

همچنین از این روز، رفت و آمدها به پایتخت و بالعکس، محدود خواهند شد و رویدادهای مختلف فرهنگی و مذهبی و ورزشی نیز لغو می شوند.

از امروز (دوشنبه) تمامی مرزهای اوکراین با کشورهای مجاور بسته می‌شوند و از فردا نیز تمامی پروازهای آن لغو خواهند شد.

ویروس کرونا تا کنون در اوکراین پنج نفر را مبتلا کرده و جان یک نفر را نیز گرفته است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول