اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

تعویق جلسات دفاع پایان‌نامه یا رساله با سنوات اضافی مواجه نمی‌شود

معاون آموزشی دانشگاه تهران گفت: دانشجویانی که جلسه دفاع پایان‌نامه یا رساله آنان به دلیل شرایط فعلی به فرصت بعدی موکول با سنوات اضافی مواجه نمی‌شوند.

تعویق جلسات دفاع پایان‌نامه یا رساله با سنوات اضافی مواجه نمی‌شود

سید حسین حسینی معاون آموزشی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس شرایط دفاع پایان‌نامه و رساله در دانشگاه تهران وضعیت تعطیلی دانشگاه‌ها را تشریح کرد و اظهار داشت: نخستین دستورالعملی که دانشگاه در روزهای تعطیلی ناشی از کرونا داشت این بود که برگزاری جلسه دفاع تعطیل نیست و این جلسات باید مثل سابق برگزار شود. 

وی توضیح داد: طبق اجازه دانشگاه، جلسه دفاع می‌تواند با حضور دانشجو و استاد راهنما و سایر هیات داوران به صورت مجازی و با رعایت ضوابط و مقررات دفاعیه برگزار شود. همچنین با مجوزی که وزارت علوم داده، مواردی هم پیش آمده که کل جلسه به صورت مجازی برگزار شود. بنابراین اگر خود دانشجو تمایل به برگزاری جلسه دفاع داشته باشد، محدودیتی برای انجام دفاع نیست.

به گفته حسینی، برای برخی دانشجویان موضوع سربازی یا پذیرش تحصیلی در خارج مطرح است و دانشجو برای دفاع محدودیت زمانی و عجله دارد که طی روزهای تعطیل گذشته این موارد انجام شده است. 

به گفته وی، برخی دانشجویان هیچ الزام یا عجله‌ای برای برگزاری جلسه دفاع ندارند و جلسه دفاع آنان می‌تواند به فرصت بعدی موکول شود و از نظر آموزش به این دانشجویان سنوات اضافی نمی‌خورد و از نظر مقررات آموزشی مشکل سنوات برای دانشجویان ایجاد نمی‌شود. ترجیح دانشجو هم این است که دفاع این دانشجویان به زمان مناسبی موکول شود زیرا اصولا انتظار این است که جلسات دفاع به صورت حضوری برگزار شود و فقط در شرایط اضطرار می‌توان غیرحضوری جلسات دفاع را برگزار کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول