اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

کمبود 4،5 میلیون مسکن در کشور داریم/ رکورد ثبت نام مسکن ملی و تقاضای انباشته

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان کشور با بیان اینکه ثبت نام بیش از انتظار در مسکن ملی و عبور آن از رقم یک میلیون نفر نشان می‌دهد که با یک انباشت تقاضا مواجهیم، گفت: رقم 4.5 میلیون کمبود مسکن نشان از یک انباشت تقاضای وحشتناک در کشور است.

کمبود 4،5 میلیون مسکن در کشور داریم/ رکورد ثبت نام مسکن ملی و تقاضای انباشته

فرشید پورحاجت در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در پاسخ به این سؤال روز گذشته آمار بیش از حد ثبت نام مسکن ملی نشان می‌دهد که کشور از یک انباشت تقاضای مسکن رنج می برد، گفت: این ثبت نام فرصت بالقوه‌ای برای مسکن به وجود آورده است و وقتی می بینیم یک میلیون و 200 هزار نفر در مسکن ملی ثبت نام می‌کنند، نشان می‌دهد که دولت چه وظیفه خطیری دارد.

پورحاجت با بیان اینکه شاید بسیاری از این میزان ثبت نامی‌ها حائز شرایط هم نباشند، اما به هر حال این میزان استقبال و ثبت نام نشان می‌دهد که وزارت راه و شهرسازی و دولت باید طرح‌هایی مثل طرح مسکن مهر و مسکن ملی را انجام و ادامه دهد، اظهار داشت: دولت باید بخش خصوصی را در کنار خود ببیند و سازندگان مسکن را در قالب تعاونی ها ساماندهی کند تا تولید مسکن را به شدت بیشتر سرعت دهند.

دبیر کانون سراسری انبوه سازان گفت: می‌توانیم در قالب تعاونی ها ساخت مسکن را برای اقشار متوسط جامعه انجام دهیم و بخش مسکن را که پیشران اقتصاد کشور است، رونق دهیم.

وی تاکید کرد: طبق گزارش مرکز پژوهش های مجلس و کمیسیون عمران در ابتدای سال جاری بالغ بر 4،5 میلیون کمبود مسکن داریم، پس دولت باید طرح هایی مثل طرح مسکن ملی را بیش از پیش انجام دهد و با کمک گرفتن از بخش خصوصی تولید مسکن را بیشتر از قبل در دستور کار خود قرار دهد.

وی ادامه داد: بخش مسکن با یک تقاضای بالقوه مواجه است، اما قدرت خرید متقاضیان پایین است و این تقاضا خود را پنهان شده نگه داشته است.

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان کشور در پاسخ به خبرنگار سؤال فارس که پرسید آیا تقاضای پنهان در بخش مسکن در سال‌های آینده تهدیدی برای بخش مسکن محسوب شود، تاکید کرد: نابرابری عرضه و تقاضای مسکن به خوبی قابل مشاهده است، چرا که وقتی ثبت‌نام طرح ملی مسکن در این حد انجام می شود نشان می‌دهد که بخش مسکن با یک تقاضای انباشته مواجه است که این تقاضای انباشته تهدیدی برای بخش مسکن و افزایش قیمت آن به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول