اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

روایت حمایتی که حرم حضرت زینب(س) از محرومان در ایام کرونا می‌کند

مدیر اجرایی حرم حضرت زینب (س) گفت: آغاز فعالیت‌های رسانه‌ای در شبکه‌های اجتماعی به منظور حفظ و حراست فضای معنوی،و اعتقادی جامعه و ایجاد روشنگری و رفع شبهات که ممکن است با شیوع این بیماری ایجاد شود، یکی از عملیات‌های مهم حرم حضرت زینب (س) در خط مقدم مبارزه با کرونا است.

روایت حمایتی که حرم حضرت زینب(س) از محرومان در ایام کرونا می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، این روزها که ویروس فراگیر کرونا میهمان ناخوانده شهر و کشورمان شده است، یادآور روزهایی است که شیپور جنگ نواخته شده بود و مردم از گوشه و کنار این سرزمین خود را به جبهه‌ها می‌رساندند، روزهای ابتدایی آمدن این مهمان ناخوانده بود که فضای مجازی غرق فداکاری جامعه پزشکی شد، حساسیت کار آن‌ها و جان‌فشانی هایشان برای حفظ سلامت مردم سبب شد تا لقب مدافعان سلامت را بگیرند.
اما در این میان گروه‌های دیگری هم گمنام اما خودجوش با تمام توان خود در کنار سایر دستگاه‌های مکلف در خط مقدم یاری‌رسانی به مردم حضور یافتند تا بار دیگر روحیه جهادی و فرهنگ بسیجی را به نمایش گذارند، حرم حضرت زینب (س) خواهر امام رضا (ع) در منطقه زینبیه اصفهان یکی از این پایگاه‌های جهادی است که این روزهای کرونایی در عرصه اجتماعی، بهداشتی و رسانه‌ای قدم درراه این خیر بزرگ گذاشته است.

 

در همین راستا حجت‌الاسلام صادق زاده مدیر اجرایی آستان حضرت زینب(س)، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس ضمن تأکید بر رعایت موارد بهداشت فردی برای جلوگیری از زنجیره انتشار این ویروس، به مسئولیت‌های اجتماعی این آستان اشاره کرد و اظهار داشت:  آستان مقدس حرم حضرت زینب (س) در راستای رسالت اجتماعی خود از همان ابتدای شیوع این ویروس در سه حوزه اجتماعی، بهداشتی و معنوی دست به‌کار شد و در همان روزهای اولیه به دلیل حفظ سلامت زائران ضمن هماهنگی با مسؤولان شهری و استانی دسترسی زیارت و تجمعات مختلف معنوی و مناسبتی که در آستان برنامه‌ریزی‌شده بود، محدودیت‌هایی اعمال شد و پس‌ازآن به کمک نیروهای جهادی و خادمین افتخاری، مرکزیتی در آستان ایجاد شد تا عملیات سم‌پاشی و گندزدایی همهٔ محله‌های منطقه زینبیه و محوطه پیرامونی حرم به‌صورت منظم در دستور کار این آستان قرار گیرد، که این عملیات تا همین لحظه در حال اجراست و در روزهای آتی نیز بنا بر ضرورت  ادامه خواهد داشت.

توزیع 25 هزار «بسته بهداشتی و ارزاق» به خانواده های نیازمند

وی همچنین با اشاره به توزیع اقلام بهداشتی و بسته‌های ارزاق در منطقه 14 اصفهان افزود: با توجه به وسعت جمعیت این منطقه، موقعیتی فراهم شد تا 25 هزار «بسته بهداشتی» شامل بعضی از داروهای تقویتی و ویتامین D، مواد شوینده، ماسک و بروشورهای اطلاع‌رسانی و معرفتی با مشارکت خیران و نهادهای مختلف توسط خادمان این آستان و نیروهای جهادی آماده و در منطقه در حال توزیع است.  

 

صادق زاده اضافه کرد: همچنین برای خانواده‌های نیازمندی که مجبور هستند در منزل بمانند بسته‌های ارزاق آماده کردیم که بخشی از آنها توزیع‌شده و مابقی بسته‌ها در روزهای آتی توزیع خواهد شدو با هماهنگی اداره بهداشت در آستان مقدس حضرت زینب (س) یک کارگاه کوچک تولید ماسک بهداشتی با ظرفیت محدود ایجادشده است که خادمان این آستان در حال تولید ماسک‌های پارچه‌ای هستند.

 

مراقبت‌های معنوی و اعتقادی جامعه، یکی از عملیات‌های مهم حرم حضرت زینب (س)

مدیر اجرایی حرم حضرت زینب (س) به یک عرصه مهم و البته مغفول مانده در این روزها اشاره کرد و افزود: شاید اتفاق مهم دیگر در این آستان بحث تلاش و فعالیت رسانه‌ای برای مراقبت‌های معنوی و اعتقادی است، چراکه لازم است در این روزها جامعه را ازلحاظ معنوی و روانی و اعتقادی هم حفظ و حراست کرد.

 

وی ابرار داشت: بنابر آنچه که گفته شد، فعالیت‌های رسانه‌ای را در شبکه‌های اجتماعی آغاز کرده‌ایم تا هم فضای معنوی، دعا و مناجات را گسترش و ترویج دهیم و هم مشکلاتی معنوی و اعتقادی که ممکن است با شیوع این بیماری ایجاد شود را با استفاده از توان و ظرفیت فضای مجازی پاسخ داده  و به‌نوعی روشنگری کنیم. 

 

صادق زاده با تشریح برنامه های دیگر این آستان مقدس در روزهای آینده گفت: باتوجه به محدودیت ایجادشده در مورد فعالیت‌های حرم تا اطلاع ثانوی باقی می‌ماند اما در اولین فرصتی که این محدودیت مرتفع شود براساس اولویت، فعالیت‌های اجتماعی آستان ادامه خواهد یافت، همچنین روند تجمع اردوهای جهادی و خیران دراین آستان مقدس روزبه‌روز قوی‌تر شده و این کار قطعاً تا روزهای آخر وضعیت موجود ادامه خواهد داشت.

 

وی خاطرنشان کرد: فعالیت در فضای رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی به‌صورت قوی‌تر و یکپارچه‌تر تداوم خواهد داشت که البته همه خیران، نهادها و تمامی افرادی که احساس دغدغه می‌کنند دعوت می‌شود تا در فرآیندهای اجتماعی و خدمات معنوی، اجتماعی و بهداشتی آستان مشارکت کنند.

انتهای پیام/۶۳۱۰۶/ج۳۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول