اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

وحشت سرایت کرونا از اروپا در تونس؛ پارلمان: مرزها فورا بسته شود

کمیته امنیت و دفاع پارلمان تونس از بیم «اخبار فاجعه‌آمیز درباره کرونا در اروپا» خواستار بسته شدن کامل مرزهای این کشور شد.

وحشت سرایت کرونا از اروپا در تونس؛ پارلمان: مرزها فورا بسته شود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «کمیسیون دفاع و امنیت» در پارلمان تونس، امروز دوشنبه از دولت خواست تا در سایه «اخبار فاجعه‌بار در کشورهای نزدیک اروپایی» به دلیل شیوع ویروس کرونا، مرزهای این کشور را کامل مسدود کند.

خبرگزاری «تونس افریقیا» امروز گزارش کرد، «عماد الخمیری» رئیس کمیسیون دفاع و امنیت در پارلمان گفت، در پی جلسه امروز برای بررسی پیامدهای شیوع ویروس کرونا و تصمیم‌های اخیر دولت، از دولت خواسته شد که به شکل فوری، مرزهای آبی، خاکی و هوایی تونس روی همه مسافران به و از خارج از کشور بسته شود زیرا این موضوع، خطری علیه امنیت ملی تونس شده است.

الخمیری همچنین به وبگاه خبری «رادیو موزاییک» گفت، باید همه سفرها در همه سطوح داخلی و خارجی متوقف و همه نهادهای امنیتی و نظامی، قانون را درباره قرنطینه بخصوص قرنطینه موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا، اجرا کنند.

تونس اعلام کرده است که تا دیروز یکشنبه بیست مورد ابتلا به ویروس کرونا ثبت کرده که بیشترشان از خارج از تونس وارد این کشور شده‌اند. به گزارش وزارت بهداشت تونس، هم‌اکنون بیش از پنج هزار شخص مشکوک به ابتلا، در خانه‌های خود، قرنطینه شده‌اند.

الخمیری همچنین گفته «این موضوع را ما در نهایت اهمیت قلمداد می‌کنیم... مقامات کشوری و محلی باید درباره تجمع‌ها و فضاهایی که مردم در آن برخورد دارند، تصمیم‌هایی قاطعانه اتخاذ کنند».

همچنین «انور معروف» وزیر حمل و نقل تونس اعلام کرد که در صورت نیاز حاضر است که کل حمل‌ونقل عمومی و تردد میان شهری را به دلیل جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا، متوقف کند.

به دستور معروف تاکنون دو هواپیمای نظامی، تونسی‌های حاضر در رم ایتالیا را به تونس بازگردانده است. هواپیمای نخست، هفتاد تونسی و هواپیمای دوم پنج تونسی را که دو نفرشان درگذشته‌اند، به کشورشان بازگردانده است.

تونس پیشتر مرزهای دریایی خود را بسته اعلام کرده بود و فقط به کشتی‌های حامل کالا اجازه پهلوگیری می‌دهد. شمار پروازها با کشورهای اروپایی را نیز کاهش داده و از همه کسانی که از خارج وارد می‌شوند خواسته که خود را در قرنطینه خانگی قرار دهند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول