اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

پویش‌های مردمی باید زیر نظر مسؤول متخصص فعالیت کنند

مسؤول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به تشکیل کمیته‌های تخصصی پیشگیری، کنترل و درمان کووید 19 در دانشگاه گفت: پویش‌های مردمی هم در ضد عفونی معابر، برای گرفتن نظرات تخصصی باید به مسؤول متخصص مراجعه کنند تا جلوی صدمات احتمالی گرفته شود.

پویش‌های مردمی باید زیر نظر مسؤول متخصص فعالیت کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، اسماعیل رحمانی عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران 

با تشریح اقدامات انجام شده برای مبارزه با کرونا اظهار کرد: این اقدامات در راستای پیشگیری از شیوع این ویروس در سطح جامعه روی داده است.

مسؤول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از تشکیل جلسات فوق العاده با ریاست مرادی نافچی در راستای اقدامات ستاد مبارزه با کرونا خبر داد و گفت: برگزاری جلسه قطب 6 دانشگاه‌های علوم پزشکی، ایجاد کانال اختصاصی برای انتقال محتوا و تولید محتوا با مفهوم آگاهی بخشی از دیگر اقدامات انجام شده کمیته اطلاع‌رسانی در این ایام بوده است.

وی با اشاره به تشکیل جلسات کمیته‌های تخصصی در حوزه پیشگیری کنترل و قطع زنجیره کرونا ویروس در سطح استان ابراز امیدواری کرد: با همراهی مردم، در آینده نزدیک جشن کنترل کروناویروس در کشور برگزار شود.

رحمانی به در پیش بودن چهارشنبه آخر سال اشاره و تصریح کرد: همه باید برای کنترل و کاهش آسیب‌های معمول این ایام تلاش کنیم تا ضمن کمک به سلامت جامعه، بار کار در بخش حوزه درمان تا حد ممکن کاسته شود.

مسؤول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به در پیش بودن نوروز گفت: با وجود همه خوبی‌های دید و بازدید و صله رحم، اما باید در این ایام تا می‌توانیم از دید و بازدید به صورت جدی پرهیز کنیم تا سهم خود در کمک به قطع زنجیره انتقال کروناویروس را عمل کرده باشیم.

وی با تشریح اقدامات انجام شده در راستای ارائه اطلاعات مورد نیاز بعد از شیوع کروناویروس در چین و تبادلات اطلاعات در این حوزه در سطح وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، افزود: در این مورد اطلاعات مورد نیاز تبادیل شده و برنامه‌ریزی در سطح وزارت انجام شده است.

رحمانی با بیان اینکه مرحله آموزش در شیوع کرونا ویروس طی شده است، ادامه داد: در حال حاضر مرحله اقتاع عمومی قرار داریم و مردم باید بپذیرند که حفظ سلامتی مهم‌تر از هر اقدامی است به همین دلیل بسته‌های ویژه طراحی شده است که در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

مسؤول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از اجرای طرح غربالگری برای شناسایی سریع بیماران مشکوک خبر داد و گفت: باید نظارت‌های حاکمیتی بعد از تعریف شدن افزایش یابد و ورود و خروج‌ها کنترل شود.

وی تاکید کرد: نحوه نظارت حاکمیتی باید توسط مسؤولان امر طراحی و اجرا شود.

رحمانی به افزایش 15 نفری بیماران مبتلا به کووید 19 در سطح استان طی 24 ساعت گذشته اشاره و تصریح کرد: با این افزایش آمار این بیماران در سطح استان به 216 نفر رسیده است.

مسؤول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در زنجان در مورد نظارت بر اقدامات پویش‌های مردمی در ضدعفونی کردن معابر شهری گفت: هر اقدامی در حوزه پیشگیری کروناویروس مسؤول مستقیم خود را دارد و در این حیطه هم فعالان باید برای اقدامات خود به متخصص مسؤول در این حوزه مراجعه کنند تا جلوی صدمات احتمالی گرفته شود.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول