اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  تعاون و اشتغال

تولید روزانه 30 هزار ماسک با استفاده از مشاغل خانگی

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: در حال حاضر روزانه 30 هزار ماسک با استفاده از ظرفیت مشاغل خانگی تهیه می‌شود و مقدمات ورود سایر استان‌ها به تولید این ملزومات فراهم شده است.

تولید روزانه 30 هزار ماسک با استفاده از مشاغل خانگی

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون  ،کار و رفاه اجتماعی ، محمد شریعتمداری همچنین از اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با مشارکت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی( به عنوان کارفرما) و جهاد دانشگاهی (به عنوان مجری) در کشور خبر داد.

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی به تشریح اقدامات و تمهیدات برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا پرداخت و گفت: از اهداف  طرح ملی توسعه مشاغل خانگی شبکه سازی ، ایجاد شبکه های عملیاتی و نقش توسعه و واسطه بین متقاضی و برندهای ملی، محلی و پیشران و  همچنین مهارت افزایی و اشتغالزایی است.

وی افزود: تلاش شده برای کمک به مقابله و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در کشور از ظرفیت های مشاغل خانگی در استانها استفاده شود.

شریعتمداری افزود: در تعدادی از استان ها نظیر گلستان و بوشهر و خراسان رضوی، تهران و مرکزی و ... اقداماتی برای تهیه ماسک، گان و مواد ضدعفونی کننده انجام شده است.

به گفته وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی، در استان گلستان، قرارداد تهیه و تحویل 5 هزار دست لباس گان بیمارستانی منعقد شده است.

وی ادامه داد: همچنین در کارگاه های پیشران  در  استان بوشهر  روزانه 3 هزار ماسک تولید می شود که در این طرح به طور مستقیم برای ۲۰ نفر اشتغال ایجاد شده و 70 درصد آنها نیز زنان سرپرست خانوار طرح مشاغل خانگی هستند.

شریعتمداری همچنین اضافه کرد: در استان مرکزی  کار تولید موادضدعفونی کننده انجام شده که در بخش‌هایی از آن مشاغل خانگی هم نقش و مشارکت داشته است.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول