اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

پشت پرده اختلافات شهرداری و شورای شهر بوشهر/ شهردار: به‌خاطر کرونا کنار نکشیدم

شهردار بوشهر، با اشاره به پشت پرده اختلافات شهرداری و شورای شهر گفت: حقیقت موضوع این است که به علت کرونا کنار نکشیدم، زیرا شرایط روز جامعه متفاوت است و امور شهر را نمی‌توان به حال خود گذاشت.

پشت پرده اختلافات شهرداری و شورای شهر بوشهر/ شهردار: به‌خاطر کرونا کنار نکشیدم

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، نورالدین امیری شهردار بندر بوشهر در آستانه سال جدید، عصر امروز در نشست خبری پاسخگوی رسانه‌ها بود. باوجوداینکه موضوع جلسه ارائه گزارش عملکرد و برنامه سال آینده شهرداری بوشهر بود اما سایه موضوع طرح سؤال اعضای شورا از امیری بر جلسه حاکم بود. می‌توان گفت جلسه امروز شهردار بندر بوشهر با خبرنگاران، اولین واکنش امیری بعد از رأی منفی هفت نفر از اعضای شورای شهر بوشهر بود که به‌قول امیری شرایطی را برای قضاوت مردم به وجود آورد.

به‌خاطر کرونا کنار نکشیدم

امیری با اشاره به طرح سؤال اعضای شورا و واکنش‌های بعدازآن، اظهار داشت: سؤال کردن و استیضاح یک فرصت است و برای من موقعیت خوبی پیش آمد تا حرف‌هایم را بزنم. مردم قضاوت کردند، وزن سؤالات را سنجیدند و من هیئت‌منصفه را مردم می‌دانم. حقیقت موضوع این است که به علت کرونا کنار نکشیدم زیرا شرایط روز جامعه متفاوت است و امورات شهر را نمی‌توان به حال خود گذاشت.

شهردار بوشهر که از جلسه طرح سؤال رضایت داشت، ابراز کرد: خودم باوجدان خودم معتقدم کارم درست است اما اعضای شورا نظرشان منفی بود. همه روابط ما بر اساس چارچوب نظام تعریف‌شده است و مردم ما مشکلات را می‌دانند. نفس اماره همیشه در کمین ماست و باید مراقب باشیم که سوءگیری شخصی نداشته باشیم.

اعمال فشار بعد از تصویب بودجه

امیری با اشاره به جلسه طرح سوال شورای شهر بوشهر گفت: بنده در هرم قدرت  در لایه میانی قرار دارم، درواقع یک هماهنگ‌کننده هستم و نباید اجازه بدهم سیستم از دستم خارج شود. من تأکیددارم که تکیه شهرداری بر بدنه کارشناسی باشد. از طرفی اگر تصمیمی گرفته شود باید مسؤول تصمیمات خود نیز باشند. وقتی بودجه سالانه بسته می‌شود، نباید بعدازآن چیزی به آن تحمیل شود و این شهر را دچار مشکل می‌کند. این چیز پنهانی نیست.

شهردار بوشهر در واکنش به عدم جذب مناسب اعتبارات استانی، تصریح کرد: پول و اعتباری که در زمان آقای گراوند به شهرداری بوشهر داده شد، قابل‌مقایسه با سال‌های قبل نیست. هم‌اکنون برای آسفالت اطراف بیمارستان خلیج‌فارس، پارک لیان، کمک‌هزینه میدان مطهری از اعتبارات استانی خرج شده است. این صحبت آقایان جز دلسردی برای آقایانی که به شهرداری کمک می‌کنند، ریال نیست.

بودجه 99 در انتظار حق آلایندگی

وی از بیم و امیدهای بودجه سال 99 شهرداری بوشهر گفت و ابراز کرد: در سال گذشته 153 میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش‌افزوده، تأمین بودجه کردیم و برای سال آینده روی این بند بودجه و مطالبات شهرداری حساب باز کردیم. دراین‌بین بودجه  آلایندگی می‌تواند بر توازن بودجه 299 میلیارد تومانی سال 99 اثر بگذارد. البته با شرایط کشور سعی می‌کنیم نسبت به بودجه انقباضی رفتار کنیم، چون‌که بر اساس تجربه سال گذشته، حقوق‌ها می‌توانند 70 تا 80 درصد افزایش پیدا کنند و باید پیش‌بینی آن را داشته باشیم.

تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام، اولویت بودجه سال 99 شهرداری

شهردار بوشهر ادامه داد: اولویت ما در بودجه سال آینده تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است. بخشی از بودجه صرف اتمام پروژه‌‌های سال‌های قبل شد و در زمان بنده نیز پروژه‌های شروع‌شده و باید تمام شود و یا ادامه پیدا کند. تأکید ما در ادامه راه بر پروژه‌های  زیرساختی مانند کانال‌های دفع آب‌های سطحی است.

وی با اشاره به بازداشت تعدادی از کارمندان شهرداری بوشهر گفت: گزارش‌های مردمی باعث شد که تیمی به مدت یک سال در شهرداری تحقیق کند و به نکته‌هایی برسد که سرانجام تعدادی بازداشت شوند. این تحقیقات هنوز ادامه دارد و اتفاق خاصی در جریان پرونده آن‌ها نیفتاده که بتوانم اظهارنظری کنم. همه این موارد در جهت حقوق مردم و صیانت از مدیران سالم است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول