اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

۸۴۰ هزار کرمانشاهی در طرح غربالگری کرونا شرکت کردند

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه چهار روز آینده تمام جمعیت استان زیرپوشش طرح غربالگری کرونا قرار می‌گیرند، گفت: تاکنون ۸۴۰ هزار کرمانشاهی در این طرح شرکت کرده‌اند.

۸۴۰ هزار کرمانشاهی در طرح غربالگری کرونا شرکت کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه به نقل از استانداری کرمانشاه، هوشنگ بازوند در ارتباط تصویری با سعید نمکی وزیر بهداشت و درمان در شبکه خبر با تشکر از زحمات و ایثار کادر بهداشت و درمان، اظهارداشت: از مردم فهیم، همراه و همدل استان کرمانشاه و مشارکت گسترده در انجام اقدامات پیشگیرانه قدردانی می‌کنم.

وی با بیان اینکه طرح غربالگری براساس فرمایش مقام معظم رهبری طرحی کارآمد است، افزود: ۴۴ درصد جمعیت کرمانشاه و جمعیتی بالغ بر 840 هزار نفر را تا کنون به روش خوداظهاری و تماس تلفنی غربالگری کرده‌ایم.

استاندار کرمانشاه با اعلام اینکه 800 واحد و خانه بهداشت برای ارایه خدمات به مردم در نظر گرفته شده است، گفت: 3 هزار نفر پرسنل در قالب کادر بهداشتی و درمانی در سه شیفت مشغول ارائه خدمات به مردم هستند و تفاهم‌نامه‌ای با بسیج برای تأمین 16 هزار نفر نیروی کمکی منعقد شده است.

وی عنوان کرد: با روندی که در استان داریم تا چهار روز دیگر تمام شهرستان‌های استان زیرپوشش طرح غربالگری قرار خواهند گرفت.

بازوند توضیح داد: با اجرای طرح غربالگری تعداد مراجعین به بیمارستان‌ها بسیار کمتر شده است و اجرای این طرح در کشور گام بسیار مثبتی در راستای مقابله با ویروس کرونا است.

سعید نمکی وزیر بهداشت و درمان نیز در این ارتباط تصویری اعلام کرد: طرح غربالگری را با هدف پیشگیری و مقابله سریع با شیوع ویروس کرونا اجرا و ادامه خواهیم داد.

وی همچنین از هوشنگ بازوند به عنوان استانداری سختکوش و پرتلاش که دارای کارنامه‌ای درخشان در بحران‌های استان است و محمود‌رضا مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و سازمان بسیج قدردانی کرد.

بنا بر اعلام وزارت بهداشت، استان کرمانشاه تا روز گذشته (26 اسفندماه) به لحاظ تعداد افراد غربالگری شده رتبه سوم‌ کشوری را داشت.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول